Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Fia - 29 mars 2009 22:44

Köpte med mig en pizza, chips och dipp hem till min kompis som vi drack vin med igår. Hon och jag var rätt döda, vi satt och käkade all den flottiga maten och kollade på en massa avsnitt av Mia och Klara. Vi sa som vanligt att nu ska vi inte dricka nå mer alkohol på ett tag men så har vi sagt så många ggr förut;) Hon och jag har en tendens att alltid dricka liiite för mycket,haha men det är bara för vi har så jäkla kul när vi festar tillsammans så vi märker aldrig hur mycket vi dricker förrän vi reser på oss och ska gå ut..Sen kör vi Mia och Klara stuket när vi druckit eller det gör vi väl i nyktert tilstånd med, vi är riktigt skadade av den trion:p

Nu ligger mitt bs på 6,4 så det är ju skitbra efter allt det jag ätit tidigare ikväll! Ska lägga mig nu så god natt på er!

Av Fia - 29 mars 2009 17:10

Igår kväll så var vi ut på en restaurang och åt allihopa. Jag beställde in en jättegod quinoa sallad med lax och räkor. Drack några glas vin till det. Vi hade det väldigt trevligt! Mitt bs låg på 17,2 under middagen men tog både korrigeringsbolus och vanlig bolus till middagen. Frågade min läkare om detta när jag var hos henne i fredags om det gjorde något om man låg högt och åt. Det var inget fel i att göra så, så länge man gjorde som jag gör dvs ta lite extra för att få ner blodsockret och sen ta insulin för det man ska äta. Tillbaka till middagen nu, vi skildes vid 22 tiden och då gick jag och gubben hem till en kompis som bor inne i stan och drack lite till vin. Blev kvar där till 1-tiden. Så idag har jag vart lite död, mådde illa inatt, inte bra att dricka för mycket vin:p Låg på 5,9 när jag skulle lägga mig inatt så jag drack en festis, vaknade med ett bs på 6,4 perfekt! Sen åkte jag till hotellet, drog med släkten ut på en promenad till röda sten som de har målat om med lite kurbits på, rätt fräckt faktiskt! Så det var skönt att komma ut på en promenad fast man var lite bakis.

Av Fia - 29 mars 2009 17:02

Imorse så hade vi ju så klart glömt att ställa fram klockan en timme..Hade tänkt åkt till hotellet där släkten bodde för att äta frukost med dom idag igen..Så det blev ingen god hotellfrukost idag:( Men igår åt jag! Tog 12e tror jag till den frukosten! Brukar ta 2,5e till min gröt annars så jäklar vilken skillnad! Men fick känning efteråt så jag hade tagit lite för mycket insulin! Sen så hade jag kalas igår. Mina svärföräldrar hade bakat tårta, bullar, muffins och kolakakor! Var jättegott! Har massa kvar så jag har gått och små ätit av det idag..inte bra:pVar kul att ha släkten här nere men det blir så intensivt! Som igår skulle vi på stan, herregud säger jag bara till det..Gå tillsammans allihopa är inte det lättaste,pust..

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards