Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Fia - 12 mars 2009 17:44

Igår var jag ju på den där pump träffen. Då kom vi in på en liten diskussion hur man kunde använda sig av att tillfällig basaldos. Tex döpa en till: KÄNNING. Då ger pumpen inget insulin uner tex 30 min. Sa att jag var nöjd att använda mig av den då det kunde vara stressigt på mitt jobb dvs att jag inte bara kan gå iväg för att ta mig något att äta. Men då var det ju flera som på en gång sa att det är klart man måste gå iväg och äta om man får en känning. Visst har man ett sånt jobb så man bara kan släppa allt så fine! Men alla har inte såna jobb! Jag jobbar inom omsorgen, har jobbat mycket med personer med funktionsnedsättningar som har utagerande beteende. Ska jag då säga till den personen: "Ursäkta, du förstår jag ligger lågt, så jag måste gå iväg och äta nu"

Så kan ju den personen få ett utbrott eller liknande under tiden för jag måste äta? Det blr ju skitbra! Det är detta som jag blir så trött på att inte folk kan förstå vilket jobb man har, hur krävande psykiskt det kan vara och att man måste ligga steget före hela tiden.

Så, nu har jag fått gnällt av mig!

Av Fia - 12 mars 2009 07:28

Jaha, då vaknade man på 18,0. Inte så konstigt efter allt naturgodis igår kväll. Men jag fick en rejäl känning innan jag la mig så jag tog en banan också. Sen ställde jag in larmet på min freestyle lite för att ta blodprov kl 3 inatt, trodde jag.. Men inte sjutton har den larmat och väckt mig..Så då blev det 18 i bs nu på morgonen :( Men jag känner mig inge dålig alls, konstigt eftersom jag har pressat ner bs på sistonde och ligger bra.

Nu ska jag strax åka till skolan.

Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards