Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Fia - 25 mars 2009 20:42

Nu har jag legat lågt konstant sen jag åt middagen. Tog väl lite för mycket insulin antagligen men jag åt en normal stor portion men drack även en starköl till=massa kolhydrater + att jag fortfarande har montan så därför krävs det egentligen mindre insulin vilket jag inte tänkte på..Så först åt jag en banan när jag låg på 2,6 vid 19:15. Efter yterliggare en timme har jag gått upp till 2,7 äter då en tallrik med fil, banan och kanel. Nu ligger jag på 3,3 och har precis ätit några knäckemackor i mjölk med lingonsylt (det är faktiskt gott och särskilt när man ligger lågt så kommer man på en massa mat kombinationer,haha) Har inte tagit nåt insulin för att förhindra en ev. rekyl än, väntar ett litet tag till. Är rätt trött i kroppen nu av att ligga så här lågt, ska lägga mig snart. Ska upp till skolan imorgon bitti.

Av Fia - 25 mars 2009 17:50

Idag har jag inte ätit så nyttigt kan jag erkänna..Inte för att jag äter så himla nyttigt annars heller men men. Till frukost blev det iaf havregrynsgröt så där var det nyttigt! Till lunch blev det en panpizza och choklad. På em åt jag ytterliggare choklad..(100g Geisha den är ju såå god) Men så länge ens bs ligger bra så ska jag inte gnälla! Sen var jag förresten till macken och tvättade bilen, köpte då en Lakritspuck som jag åt i bilen medans den blev fin:)Jag måste ju vara den perfekta förebilden över hur man kan leva sitt liv med diabetes:p Men som sagt, så länge ens bs ligger ok så tänker jag inte ändra mitt leverne även om jag kanske borde bli lite nyttigare av mig! Nu ska jag iaf äta paneng och nudlar,gott!

Av Fia - 25 mars 2009 11:48

Såg precis att Thåström ska spela i Gbg den 2/7!! Blev så glad!!

Av Fia - 25 mars 2009 11:27

Jag har hållt på att städat, tvättat och bytt i buren åt marsvinen sen jag klev upp i imorse. Ska få hit typ hela släkten i helgen för jag fyller år. Så eftersom det är min enda lediga dag innan de kommer så måste allt fixas idag och det tar tid..  Var nyss ut i tvättstugan igen, jag yrade omkring, har i tvättmedel i fel fack, förstår mig inte på tvättmaskinen ja ni fattar hur jag måste ligga i mitt bs? :p 3,4..Så nu har jag ätit en banan. Det är inte lätt med andra ord att tvätta och ha känning,haha..

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards