Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Fia - 23 mars 2009 21:02

Idag glömde jag min blodsockermätare hemma när jag åkte till jobbet. Upptäckte det på vägen till jobbet men orkade inte vända. Men hela dagen har gått jättebra faktiskt! Har vart utan den i 7,5 timmar:p Trodde jag skulle vara mer paranoid när jag inte hade den men det gick jättebra! Kopplade faktiskt bort min diabetes bra! Nu när jag kom hem så låg jag på 10,3 så det var ju inte farligt. 

Av Fia - 23 mars 2009 12:20

Oops somnade i 2 timmar, gud vad trött jag var efter jag lämnat proverna. Nu ska jag försöka slänga ihop nåt till lunch, inte min starka sida att laga mat direkt. Tycker det är tråkigt. Men måste få i mig riktig mat nu innan jag börjar jobba om ca 1,5 timmar. Annars får de jobba med en sur kärring;)

Av Fia - 23 mars 2009 08:41

Nu är jag tillbaka från vårdcentralen! Hba1c maskinen krånglade så jag trodde ett tag att de skulle få skicka in det till labbet men så gjorde vi om det igen och maskinen fungerade som den skulle. Hade 6,0 så det hade gått ner med ynka 0,1 Fast jag tog ju mitt förra hba1c för ca 1,5 månad sen så det har ju inte gått så lång tid emellan. Men är glad att det inte gått upp iaf! Men jag trodde verkligen att det skulle vara lite lägre för jag har faktiskt legat rätt bra den senaste månaden.

Av Fia - 23 mars 2009 07:48

Sitter här och äter frukost. Kan inte vara utan min älskade dator:p Är lite beroende av den..Ni vet väl redan vad jag äter? Japp, havregrynsgröt!Fast min Önos lågkaloriesylt är slut så jag äter en vanlig jättegod äppelmos som min moster har gjort! Tar en extra enhet så brukar det fungera bra!

Pratade förresten med en kvinna igår på årsmötet som hade en Animas pump så jag fick se den. Vi jämförde våra pumpar som folk jämför sina mobiler,haha. Men hon hade inte lika mycket finesser som min;) Nu ska jag slänga på mig kläderna och gå till vårdcentralen och ta alla prover! Håll tummarna för mig!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards