Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Fia - 13 mars 2009 21:40

Satt och skrev in alla mina värden + insulindoser från idag på blodsocker.se.Tror ni inte att jag ser att jag inte tagit nåt insulin till lunch?? Då jag åt den där Allevo soppan! Jag vet att jag tryckte i 3e men måste ha missat att bekräfta det, fan jag börjar bli senil! Vart ska detta sluta? Missade ju även för nån månad sen insulin till frukosten med, har aldrig missat förut, lite scary :p

Av Fia - 13 mars 2009 20:17

Nu ligger jag på 17,1. Inget jag blir "chockad"över men lite tråkigt att det stiger så mycket. Tänk om jag inte hade tagit de 6 enheterna som jag tog efter känningen då hade jag säkert vart uppe på 25-30 i bs. Så nåt positivt i skiten ;)

Av Fia - 13 mars 2009 19:33

Först var jag på stan med min kompis. Vi gick och åt världens godaste sallad, hade glömt hur goda sallader det cafeét har! Det är med valnötter, ost och bulgur + massa sallad, tomater mm. Så himla gott!!

Sen sprang vi runt i massa affärer, köpte bla Thåströms nya cd. Köper aldrig cd skivor annars men hans måste jag bara ha. Sen bev det massa pärmar som jag ska ha alla olika kurs papperena i. Har total kaos kring mina skolarbeten så det måste jag fixa ikväll. Sortera kurs för kurs. Sen blev det en hel del massa underkläder. Fick värsta shopping abstinensen idag, brukar aldrig shoppa speciellt mycket annars. Efter allt springande i affärer så låg mitt bs på 6,5 :o)

Åkte hem, åkte till coop för att hämta gubben min. Ska springa in lite snabbt på coop och handla. Blir yr, svettas, bara yrar omkring där inne utan att fatta vad jag ska handla..Total blackout.. Får ner lite grejer i påsen bla en banan, checkar ut med scannern och äter upp bananen fort som bara den. Brevid coop ligger Triumf glass, kutar in där för jag måste bara ha lite godis för att få upp bs. Kommer ut med massa godis och två kulor glass!! Hade ingen bs mätare med mig men jäkligt lågt låg jag iaf! Så nära att gripas av panik och det är inte ofta jag blir sån!

Har iaf tagit 6e nu efteråt fär att förhindra en rekyl men måste ta bs lite tätare nu ikväll så det inte stiger iaf.

Hatar verkligen såna här känningar och de kommer så fort på mig, knappt nån förvarning alls :(


Av Fia - 13 mars 2009 12:28

Hittade en Allevo soppa här hemma. Sån där "bantningssoppa". Fick några såna på förra årets Wellness mässa, dom hade inte gått ut än iaf! Så det får bli en sån till lunch. Sen snackade jag med min kompis och vi ska gå till ett ställe som har jättegoda sallader så då blir det ingen onyttig fika! Bs låg nyss på 6,4 så det var bra! Nästa vecka ska jag till sjukhuset och lämna massa prover inför läkarbesöket. Är så nyfiken på mitt hba1c! Förra gången hade jag på 6,1. Tror nog att jag kan ha fått ner det till 5,9! Hoppas iaf!!

Av Fia - 13 mars 2009 09:38

I förrgår så ställde jag ner basaldoserna lite från kl:16:00-03:00. Har fungerat rätt bra. Men funderar på att höja upp med 0,5e från midnatt fram till 03:00 iaf. Igår la jag mig med ett värde på 5,5. Vaknade på 8,4. Detta tycker jag är bra men skulle vilja ha ner det lite till iaf. Så då kanske jag behöver höja det där lilla iaf.

Det är som ett riktigt, riktigt svårlagt pussel att få in rätt insulindoser. Man ändrar fram och tillbaka tills man blir helt förvirrad ibland hur man ska göra. Ibland känns det som man fick diabetes igår när man inte får in några bra doser, man känner sig som värsta nybörjaren :p

Idag tänkte jag börja mitt "nyttiga liv" också men det sket sig kom jag på. Ska träffa en kompis inne i stan på em, vi ska gå och fika :p

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards