Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Fia - 3 mars 2009 22:00

Här kommer mina värden för idag!

00:20 2.5 mmol/l  Åt en banan. 

07:45 5.8 mmol/l  Tog 3e. Åt havregrynsgröt, önos lågkalorie lingonsylt & mjölk. 10mg prednisolon, 0,50mg Azatioprin(Imurel men annat märke)

13:00  Tog 10e. Åt potatisgratäng och tofu gryta med vattekanstanjer och bambuskott.

14:20  18.6 mmol/l  Kollade korrigeringsdos men den föreslog att inte ta något insulin. Men jag fikade, lite hallonpaj och en halv morotskaka så jag tog 8e.

16:40  9.2 mmol/l    

19:00    Tog 3e. Åt 2 falurågrut med ett ägg med kaviar på. Drack en kopp te till. 

20:00  8.7 mmol/l  Vart ute och promenerat i snabbt tempo i 45 min. 

22:00  9.1 mmol/l  Tog 0,80e i korrigeringsbolus.


Av Fia - 3 mars 2009 20:04

Trotsade regent och gav mig ut på en 45 min lång promenad i rask takt med Kapten röd på mp3:n! Har lagt in här på bloggen en jävligt bra låt med honom som handlar om den utseende fixering och vikt hets det är i dagens samhälle! Så jävla bra text!

Har nu gått några ggr de senaste dagarna på kvällen, även om det kanske inte har varit mer än 20 min så är det ju bättre än inget!

Men det tog emot efter jag gått hälften, känns lite tungt att andas men jag klarade mig. Annars hade jag mobilen med mig så i värsta fall hade jag ringt efter skjuts.


Av Fia - 3 mars 2009 15:25

Åkte in till stan för att fika. Hade ätit innan bla potatisgratäng till lunch. Tog ett bs innan jag fikade. Låg på 18,6 och boven i dramat heter: potatisgratäng!

Men jag tog extrainsulin och åt lite hallonpaj och morotskaka.

 Men det här höga värdet påverkar ju inte mitt hba1c så jätte mycket eftersmom jag har legat så bra på sistonde + att jag får ner det rätt fort! Så jag tar det lugnt och tänker att det snart har gått ner igen!


Av Fia - 3 mars 2009 13:14

Jag kännner mig duktig idag :p Har inte tagit blodprov sen imorse! Har kännt att jag legat bra så varför ta i onödan? Man ska ju ta bs för att kolla att man ligger ok men har känt att de senaste dagarna har jag legat så bra dvs under 8 i bs och jag har inte gjort någon förändring så..

Fast ibland vill jag ta bara för att kolla att jag har rätt men nu känner jag mig så säker så jag skippar det!

Nu ska jag åka in till stan och fika!

Av Fia - 3 mars 2009 07:54

Ja precis som rubriken. Ibland så lyckas man ligga perfekt i sitt blodsocker!! Som nu vaknade jag på 5,8!! Är skit glad över det! Inatt så låg jag på 2,5 och det enda jag åt var en banan! Förut hade jag ätit allt jag kommit över för rädsla av att hamna ännu lägre! Då åt jag massa mackor, o´boy, cornflakes, yoghurt..ja ni förstår vilken rekyl man fick sen! Hur köket har sett ut ibland efter en känning ska vi inte ta att diskutera,haha.. Men lärde mig att börja ta insulin då för att förhindra rekylen vilket var lite läskigt i början att ta insulin precis efter en känning men det fungerade faktiskt!

Har tyvärr blivit småförkyld, kände mig bra när jag la mig igår. Ska ta och gå till vårdcentralen snart och lämna massa blodprover pga. den nya medicineringen.


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards