Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Fia - 22 mars 2009 22:48

Imorgon bitti ska jag till vårdcentralen och lämna mina vanliga prover men ska även ta proverna inför läkarbesöket på fredag! Så imorgon får jag antagligen reda på mitt Hba1c!!Jag vill verkligen ha ner det till 5,9 då är jag nöjd! 

Vet varför jag låg så lågt igår + idag har jag med legat lågt. Har fått montan nu. Jag ligger oftast rätt lågt då, brukar få ställa ner basaldoserna då. Tänk om ens bs kunde ligga så jämt:p Ok inte jättelågt då men rätt bra som det gör nu ;) Så nåt positivt med skiten,haha.

God natt på er!

Av Fia - 22 mars 2009 21:20
Kingsford Goes to the Beach - Funny videos are here

Jag förstår inte riktigt ibland hur människor egentligen kan äta andra varelser..(ok, jag äter fisk men försöker att inte äta det)Det går bra att äta tex grisar men inte hundar..Eller som skådespelerskan Cameron Diaz uttryckte det efter att ha hört att grisar har samma mentala kapacitet som en treåring: "Att äta bacon är som att äta mitt syskonbarn"

Titta på den här videon med den minigrisen så ser ni hur tam och intelligent den är!(ok det är väl inte många som äter just minigris men de har samma intelligens nivå som en vanlig gris)

Av Fia - 22 mars 2009 19:59

Nu har jag vart på Gbgs diabetesförenings årsmöte. Innan mötet började så talade en proffesor om njurar och diabetes. Var faktiskt riktigt intressant att lyssna på! Något jag blev lite "glad" över var att forskarna hade noterat att de som hade fått sin diabetes innan 5 års ålder hade lägst risk att få diabetesnefropati ! Något positivt med att få diabetes som liten ;) Samtidigt så hade antalet gått ner rejält  som får diabetesnefropati minskat från 25-45% till 8,9% av dem som hade haft diabetes i ca 25 år.

Nu till mötet. Det gick väldigt fort, jag och 3 andra valdes som ersättare till styrelseledamöter i 1 år. Så nu ska jag vara med på styrelsemöten som kommer att vara en gång i månaden. Ska faktiskt bli intressant och roligt att få vara med! Det är många äldre som sitter med i styrelsen men här kommer jag och rör om i grytan :p


Av Fia - 22 mars 2009 09:54

Idag ska vi hem till gubbens föräldrar och bli bjudna på nån fransk äppelpaj som svärmor har gjort. Låter inte helt fel;) Sen ska jag på årsmöte för diabetesföreningen här i stan. Ska bli vald som ersättare i styrelsen. Ingen direkt aning vad det innebär:p Men bra att de får in lite yngre folk iaf, det är som sagt bara typ2:or som sitter där känns det som. Eller det är nog mest typ 2:or som är med i diabetesföreningen här, lite tråkigt tycker jag när det är så olika sjukdomar! Jag menar, vad har jag för gemensamt med dem? Ingenting typ..Så nu kommer jag in där och ska vända upp och ner på föreningen,hehe.

Imorgon ska jag till vårdcentralen och lämna prover, bla Hba1c! Jag frågade förra gången om de kunde ta på en gång eller om de skickar iväg det till labbet. Det fick jag välja helt själv! Så jag lär nog välja att ta det snabba för jag är så otålig :p Inatt har jag även spart urin för TU-Albumin natt dvs för att kolla om det finns någon äggvita i urinen. Var glada ni som inte har diabetes att ni slipper det här iaf,haha. Pissa i en jävla gb-glass butta och spara och mäta,haha..Låter fräscht va?:p


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards