Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Kaxiga/arga jag

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet.

Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka.

Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irriterad och arg!  

Iaf så hade dom ingen julmust light alls! Så jag frågade personal som jobbade vart lighten fanns.

Nä dom hade ingen julmust light men jag kunde väl ta vatten eller cola light?

Aldrig, jag är här för att käka julmat och ska ha julmust light till! Det är bara att gå ner till affären för er och köpa det till mig!

Den "chockade" personalen frågade om jag ville att han skulle göra det.

Ja!!

Sen stack han in i köket, några huvuden tittade ut på mig, jag måste ha vart väldigt populär,hahaha.

Men skam den som ger sig! Sen kom personalen med en 0,5l julmust light åt mig!

Jag tackade så mycket! (så lite trevlig var jag ändå  

Men såna här grejer irriterar mig även annars också! Om det kommer ett barn med diabetes då, ska den också bli erbjuden vatten eller cola light till julmaten?

Och visst hade jag kunnat druckit en vanlig julmust men ville inte det då eftersom jag redan låg så högt.


Så upp til kamp med er för att få julmust light på julborden   

 

 
 
Nina

Nina

15 december 2010 15:51

Oj vad jag är stolt över dej!!! Jag skulle väl bara nöjt mej med cola lighten (vet inte ens vad julmust är...). Coolt av dej! Heja!

http://bloggen.fi/diabetes

Fia

15 december 2010 19:33

Hehe skam den som ger sig som sagt ;)
Men hade jag inte legat högt så hade jag nöjt mig med alternativen som fanns.
Ska redigera mitt inlägg och lägga in en julmust light åt dig :)

 
Emma

Emma

15 december 2010 20:41

Fan va bra och vågat av dig!! Jag skulle nog aldrig våga det! bra gjort!!
Det med att bli irriterad! Jo tack det är bara förnamnet! Jag skäms ibland efter att jag legat högt och vill helst inte tänka tillbaka på vad jag sagt eller gjort då får jag ångest, haha.

http://www.emmazorro.blogg.se

Fia

15 december 2010 20:58

Ja man blir ju inte så trevlig alla gånger när man ligger högt :p Tycker synd om min man som får stå ut med en hel del när mitt blodsocker lever sitt egna liv. Men dom på restaurangen tycker jag inte "synd" om idag som fick träffa på "höga" mig,haha.

 
Nina

Nina

15 december 2010 20:52

Får väl hoppa på båten över till Sverige och smaka :)

http://bloggen.fi/diabetes

Fia

15 december 2010 20:55

Gör så! ;)

 
catta

catta

15 december 2010 21:36

hej tjejen!
nu har ja bestämt mig... bytt blogg till dennna:
cattasblogg.wordpress.com

ang julmust. bra att du stod på dig! ja hade ej vågat men sån e jag!!!

Nina: julmust är bäst! skall själv till tammerfors under julen o ja skall el måste ta med musten!! klarar mig ej utan:)
kraaaam catta

http://www.cattasblogg.wordpress.com

Fia

15 december 2010 22:29

Ja jag såg att du bytt blogg, den var skitsnygg!
Kramis

 
Nina

Nina

16 december 2010 09:12

Fick just höra att man får julmust i Finland oxå, så ska jaga sånt idag :)

http://bloggen.fi/diabetes

Fia

16 december 2010 09:54

Haha, ja du får ut och jaga julmust idag ;)

 
Ingen bild

M

16 december 2010 11:20

Kan säga att de erbjuder vatten till barn med typ 1 för att de inte har light. Har varit med om det måååånga gånger och sonen blir såklart ledsen. Vi har också varit med om att de hällt upp läsk med socker i trots att vi sagt att det MÅSTE vara light (har börjat ta med urinstickor för att testa läsken, HEMSKT att det ska behöva vara så men vill man inte ha blodsocker på 15-20 mmol/L så....). Irriterande till max och så jäkla dåligt att de inte har valmöjligheter!!! Har också varit med om att personalen haft långa utläggningar om att light inte är bra att dricka. Stå på dig- det gör vi också! :)

Fia

16 december 2010 13:10

Ja det är så drygt att man fortfarande år 2010 måste tjaffsa sig till light dricka!
Sen att light inte är bra att dricka har dom ingenting med att göra! Visst, håller man i sig flera,flera liter varje dag så är det säkert inte så bra men ska vi chansa och gå runt med högt blodsocker för att det bara finns vanlig, sockrad dricka?
Nä blir så trött på när folk ska påtala vad som är bäst för en att dricka eller äta för att man har diabetes!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Av Fia - 5 december 2010 17:32

Totalt har 75 röstat i min omröstning: Vilket snabbinsulin använder du? Där "vinnaren" överlägset är Novorapid och därefter Humalog. Blev lite förvånad att ingen knappt använder Apidra? Jag har använt Apidra sen det kom ut för typ 5 år sen? Rät...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards