Alla inlägg under juli 2010

Av Fia - 28 juli 2010 22:10

Idag har jag inte tränat men sprungit runt på stan efter jobbet i nån timme.

Köpte ett par handskar som jag ska ha när jag tränar roddmaskinen på gymmet eftersom jag får blåsor i händerna, inge kul..


Längtar tills helgen! Jag ska till min kompis som bor utanför Halmstad och så ska vi gå på Marinfestivalen på lördag och se Amanda Jenssen och Mustasch. Så ska vi partaja lite också!  

Fast på lördag innan så har vi ev. tänkt gå till nåt gym som ska finnas i närheten av dit hon och hennes familj har flyttat.

Så ska vi träna bort lite kalorier innan vi festar   


Av Fia - 27 juli 2010 20:58

Måste berömma mig själv! Efter jobbet när jag kom hem så fick jag ett sånt himla sötsug efter choklad. Jag var nära att gå och köpa men gick in på viktklubb och kollade hur många kalorier choklad innehåller så då avstod jag!

Så istället för att gå runt hemma och vara sötsugen så har jag vart och tränat på gymmet igen!Har även fått blåsor i händerna efter min nya bästa vän som heter:

mr roddmaskin   

Gillar verkligen den maskinen! Måste köpa några träningshandskar så jag slipper blåsorna.

Jag låg på 10,4 före jag tränade. Kopplade helt ur pumpen under 1 timme.

Efteråt låg jag på 3,9. Verkar vara lättare att träna på gymmet än gruppträning.  För om jag  tex. ska köra ett spinning pass så måste jag mixtra så mycket med doserna på pumpen och börja minska doserna 2 timmar innan för att sedan koppla ur den helt 30 min innan. Både igår och idag har jag bara kopplat ur den och satt i den efteråt och det har gått jättebra!

Nu ska jag ta mig nåt att äta!

Av Fia - 27 juli 2010 07:00

Jäklar vilken träningsvärk jag har i axlarna idag! Trodde jag skulle ha mer träningsvärk i låren men icke.. Men så skönt att riktigt känna att man har tränat! Jag stretchade efteråt också som tur var annars hade jag väl inte tagit mig upp ur sängen idag!

Hade tänkt cykla till jobbet idag men jag tänker ta bilen för jag kommer inte att palla att sitta på cykeln med min rygg. (skyller på det iaf)

Mitt bs har legat under 10 i princip den senaste veckan, så himla gött!

Jag ringde förresten till mitt diab.team för att få en tid till min diab.ssk men hon var på semester och eftersom jag ska få en ny pump så ville dom inte boka in mig utan att hon får göra det så jag får vänta. Är lite nyfiken på vad mitt Hba1c kommer att vara på! Jag låg ju högt dvs. runt 20 i nästan 3 veckor när jag var i USA i maj så det lär ju påverka om jag inte får en tid i slutet av augusti då det gått typ mer än 3 månader sen jag var i USA.

Men jag tror inte att det kommer vara lika lågt och fint igen som förra gången dvs. 5,5! Hur jag nu hade lyckats med det?!

Av Fia - 26 juli 2010 17:45

Jag pallrade mig iväg på yogan. Var så himla skönt att komma iväg på den!

Sen träffade jag min kompis i gymmet. Var så skönt att ha honom med för han visade mig hela tiden hur jag skulle göra! Så jag gick på löpbandet, roddmaskinen, nån lårmaskin, träningscykeln och nån maskin för mage och lår. Tränade i 1 timme på gymmet och det fick räcka, kändes verkligen i mina lår och ben! Så jag är så nöjd över min träning idag!

Sen hämtade jag Max så jag har gått en promenad med honom och lekt med han.

Åt samma mat som igår dvs. qourn pytt med ägg. Och vad gör smarta jag? Jo istället för att ta 6e som var alldeles på tok för mycket insulin till det igår så tar jag 5e!! Hallå!!!!??? Hur smart är jag på en skala? Har tränat järnet och så minskar jag dosen med en fjuttig enhet... ni kan ju klura ut hur jag har haft det sen efter lunchen..japp känning efter känning.. Blir såååå trött på mig själv!!

Jag kunde väl ha minskat med 2,5e åtminstone men icke..

Nåt kul annars är att jag har gått ner 1 kilo sen jag började med viktklubb förra veckan!(ok brukar pendla lite upp och ner mellan nåt kilo men hoppas jag fortsätter gå ner förutom om man bygger muskler så går man ju upp lite men det är ju helt ok) Inte mycket men mot rätt väg iaf!

Av Fia - 26 juli 2010 08:01

Nu har jag ätit frukost och ska ta mig in till stan och gå på yoga! Efter yogan ska jag träffa en kompis på gymmet så nu jäklar ska jag komma igång med träningen!

Jag gillar inte att gymma men får försöka se det från den positiva sidan att det är ju träning. Tycker det ska bli kul att träna med min kompis dels så han kan lära mig hur jag ska göra. Jag är inte så duktig på hur grejerna fungerar på gymmet,haha.

Have a nice day!

Av Fia - 25 juli 2010 23:09

Just nu är jag såååå trött på min diabetes! Jag åt till middag qourn pytt med ett ägg till. Tog 6e för jag åt en rätt stor portion så jag ville inte ligga högt efteråt.

Börjat tvätta efter middagen. Springer ut och in i tvättstugan. Känner att jag börjar ligga lågt men fortsätter hänga tvätt. När jag inte lyckas hänga upp en tröja på en galge utan misslyckas gång på gång så inser jag att det är dags att ta nåt att äta för att få upp blodsockret. Tar en av gubbens vanliga redbull med socker i.

Sen efter ca 1 timme så känner jag att jag fortfarande ligger lågt trots redbullen! SÅ tröttsamt! Tar en tallrik med mjölk, cornflakes och sylt. Nyss tog jag blodprov igen för gubben tyckte jag var så sur och grinig och jag ligger på 4,0. (hatar när hanpåtalar att jag ligger lågt men oftast har han ju tyvärr rätt)

Varför i hela friden går inte mitt blodsocker upp? Så nu har jag ätit 2 rostade mackor för det stiger ju lite mer långsamt nu till natten så jag slipper gå upp och äta igen..

Antagligen så tog jag alldeles för mycket insulin till pytt i pannan..

Sen så blir det så jäkla drygt och gör mig så arg med att behöva äta massa extra för nu översteg jag mina kalorier för idag som jag fyller i på viktklubb.se   

Av Fia - 25 juli 2010 17:53

Förstår inte hur jag kan vara så trött hela tiden? Som igår tänkte jag bara sova 30 min på dagen så jag satt mobilen på väckning men vaknade 3 timmar senare! Måste ha stängt av larmet för jag var så trött! Idag la jag mig en sväng för jag var så himla trött och vaknar nu först efter 4 timmar!

Kanske beror det på det regniga, tråkiga, gråa vädret? + att jag inte druckit någon redbull sugarfree idag? Jag dricker ju inget kaffe utan mest coca cola zero och redbull för att få i mig koffein.

Ja inte vet jag men trött som bara den är jag! Jag som hade tänkt komma iväg på spinning idag men så blev det icke!

Ska försöka ta mig iväg på yoga imorgon bitti iaf! Sen får vi se om jag kan låna min kompis hund och gå ut och gå med den!

Visst är han söt?

 

Av Fia - 24 juli 2010 12:08

Vet inte om jag har skrivit om det här tidigare men det spelar väl ingen roll om jag gör det igen.

From den 1/9 kommer man att räkna ut Hba1c på ett annat sätt.

För att läsa mer om det så kan ni gå in här

Kommer nog att bli lite svårt att få in de nya siffrorna i skallen för det är väldigt höga värden man kommer att räkna i!

Som mitt senaste hba1c som var på 5,5 det kommer att bli 47 mmol/mol med det nya räkne sättet! Känns lite väl högt eller vad säger ni?

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards