Alla inlägg den 16 mars 2009

8,1

Av Fia - 16 mars 2009 22:33

Nu är bs nere på 8,1 iaf. Så det gick ner av sig själv utan att jag duttade och tog extra insulin. Så till 99% så brukar pumpens föreslagna korrigerinsbolus fungera!

Imorgon ska jag ta blodprover på vårdcentralen igen. Lämnar en gång i veckan. Sen ska jag ta mig till bibblan för jag kan verkligen inte sitta hemma och plugga. Gör allt annat istället, t.o.m städar för att slippa sitta och läsa!

God natt på er!
Av Fia - 16 mars 2009 21:12

Åt den goda hemlagade pizzan tidigare. Åt halva för det vart en rätt tjock botten. Jag brukar ta ca 12e för en hel pizza, varav 70% snabbt given och resterande 30% under 4 timmar. Låg på 18,2 två timmar efteråt. Så där ser man vilken skillnad det kan vara på olika pizzor! Kollade korrigeringsbolus men den sa att jag inte skulle ta något extra insulin så jag lydde snällt. Nu ligger jag på 12,1 och det är fortfarande lite insulin kvar som ska ges.

På min pump i menyn: Måltidsbolus så har jag lagt in Pizza. Så varje gång jag ska äta en pizza så finns det förinställt att pumpen ger 70% snabbt given och resterande 30% under 4 timmar. Antal enheter väljer jag själv varje gång. Det tycker jag är skitbra! Så slipper man hålla på att krångla och tänka efter hur man brukar göra med kombinationsdoserna när man äter pizza. Det är det som är så bra med Cozmo pumparna att det finns såna här fineser som inte andra pumpar har. Så även om den är lite tjockare så spöar den skiten ur dom andra pumparna :p

Av Fia - 16 mars 2009 17:10

Vi var ner på coop nyss. Råkade stanna vid hyllan där de har pizzadeg som man gör själv. Så då var det kört :p Så nu står gubben min och gör pizza för fullt! Det blir med tomatsås, veggfärs, lök, majs, champinjoner och ost! Mmm så gott det kommer att bli!

Av Fia - 16 mars 2009 12:37

Har legat rätt lågt i bs nyss. Tar jag det lugnt och sätter mig ner och äter nåt då? Nix.

Börjar istället att betala in räkningar på nätet, sätter in papper i pärmar, börjar göra korv med stroganoff och häller ut massa ris över hela köksgolvet, får hysteriska utbrott på gubben min att han inte gör nåt men jag har inte ens bett honom om hjälp.. Kan inte vara lätt att leva ihop med oss som har diabetes:p Man blir helt knäpp och upp i varv ibland av känningar!!

Men nu sitter jag iaf ner och äter min vegg. korv med stroganoff och valde att göra matvete istället för ris, mindre kolhydrater i det! Nu är jag lugn och sansad ;)

Av Fia - 16 mars 2009 09:38

Fasiken vad skönt att ha träningsvärk!! Har saktnat det :p

Bs låg på 13,5 nu inte det bästa men inte det högsta heller..Blev lite onyttiga grejer igår jag åt, var så sötsugen.



Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards