Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Fia - 2 mars 2009 23:06

08:45  8.9 mmol/l  Tog 3,5e. Åt havregrynsgröt, önos lågkalorie lingonsylt & mjölk. 10mg prednisolon, 0,50mg Azatioprin(Imurel men annat märke)  

11:00  5.9 mmol/l     

12:00  Tog 10e. Åt ris och tofu gryta med vattekanstanjer och bambuskott. Åt en apelsin.  

14:30  3.1 mmol/l  Åt fil med en banan och kanel i. Tog 2e efter ett tag.  

16:00  8.4 mmol/l     

16:45  Tog 3e. Åt en Thaisoppa(Alaveo).  

19:30  8.4 mmol/l  Tog 0,55 i korrigering.  

21:40  Tog 5,5e. Åt 2 falurågrut med ett ägg med kaviar på. Drack en kopp te till.  

23:00  4.9 mmol/l  

VG!

Av Fia - 2 mars 2009 21:49

Har fått reda på att jag fått VG i en av kurserna som jag haft tenta i!! Är så glad för den läraren är rätt hård! Får se om jag snart får reda på hur det har gått i den andra kursen med!

Vad man kan bli glad av en sån här liten sak fast jag har kämpat för det! Tänk om man hade gått in så här för att få bra betyg när man gick i högstadiet och gymnasiet..Men då var jag så skoltrött. Jag tar igen allt nu :p

Kommer ihåg att de skrev ett särskilt brev till gymnasiet för att jag skulle komma in på den gymnasielinjen jag ville gå för att det var ett bra val för min diabetes,haha..Så jag kom in på ett banaskal :p Fast jag hade precis den intagnings poängen som krävdes så jag kom nog in på dem säger vi ;)


Av Fia - 2 mars 2009 14:31

Har vart förbi på ett gym de har öppnat i närheten av mig. Blev faktiskt riktigt sugen på att börja där! Jag gillar egentligen inte gym men man kanske skulle ge det en chans? Fast man måste teckna för ett år vilket jag inte gillar. Dels så är jag "periodare" när det gäller träning, sen så gillar jag olika träningar som spinning, bodycombat mm. Vet att jag inte klarar av sån träning just nu men kanske om några månader?

Iaf så gick jag dit och en kvinna som jobbade där visade mig runt, ställde frågor, mätte allt från midjemått till låren på mig! Shit, har aldrig mätt så många ställen, så nu har dom allt uppskrivet om mig där... Mitt i allt så kände jag hur mitt bs bara damp ner mer och mer..kopplade ur pumpen lite diskret för jag tänkte att snart är jag klar här. Hade ingen lust att säga: "ursäkta men jag ligger lågt i bs, måste sticka hem och käka förstår du"  Så jag var kvar där en halvtimme, lite halvt koncentrerad men jag fixade det! Gäller att inte få panik!

Av Fia - 2 mars 2009 13:13

Pratade nyss med min lungläkare. Har känt mig så andfådd för minsta lilla på sistonde och att jag tänkte höra om han kunde skriva en remiss till sjukgymnastik. Han ville först och främst att jag skulle ta nya röntgen bilder av lungorna, spirometri och lämna lite blodprover så han skulle genast skicka hem en kallese till detta.

Så han ville se så jag inte har fått sämre lungkapacitet innan han skriver någon remiss till en sjukgymnast.

Det är så mysko för det har kommit så fort den här andfåddheten. Jag hoppas verkligen inte att jag har fått sämre lungkapacitet än sist!! Jävla skitsjukdom!


Av Fia - 2 mars 2009 10:38

Ringde till min diabetesförening här i stan idag för att höra ang. en fond man kan söka ur. De blev glada att jag ringde :o) De hade försökt fått tag på mig men haft fel tel.nr Det är så att de vill ha in lite yngre folk i sin förening och i styrelsen. Eftersom jag har varit med och annordnat aktiviteter för unga med diabetes som paintball och bowling här så ville de ha med mig mer aktiv i föreningen. Så nu ska de skicka hem massa info papper till mig om någon informationsgrupp de har + om styrelsen, de ville ha mig som ersättare där :o)

Känns kul! Tyvärr så är det mest äldre med typ2 som är med så det behövs verkligen lite yngre folk och särskilt med typ1 diabetes!

Av Fia - 2 mars 2009 09:03

Idag ska jag ringa min lungläkare och höra om han vill skriva en remiss till sjukgymnastik. Jag har fått så dålig kondis på sistonde, är alldeles andfådd bara av att gå i trappor! Det är helt sjukt! Fast det kanske inte är så konstigt heller när jag inte har tränat på en evighet + att jag har lite nedsatt lungfunktion på min vänstra lunga pga Sarkoidosen! Tänkte att eftersom jag har frikort som gäller ett bra tag till så skulle det ju inte kosta mig några pengar om jag fick gå och tex gymma hos en sjukgymnast. Finns ju fräscha ställen nu för tiden än tråkiga, dystra sjukgymnast lokaler.

Sen så vaknade jag med 8,9 i bs! Inte fy skam!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards