Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Fia - 8 mars 2009 23:29

Har precis borstat tänderna och tänkte lägga mig nu. Tog ett blodprov, 4,9..Blir sååå trött på den här sjukdomen ibland!! Kanske inte låter jobbigt men precis när man ska lägga sig jag då måste man äta/dricka nånting! Har bananer hemma men ville inte äta en dvs. orkar inte borsta tänderna igen så det blev en festis hallon med 30% mindre socker jag drack. Tänkte först strunta i att ta nåt för att få upp bs men det är rätt kört att göra så för jag kan inte somna om bs börjar ligga lågt + att det är rätt dumt att lägga sig med lågt bs för då kommer jag antagligen att vakna med högt bs imorgon när kroppen själv har fixat med att ge extra glukon eller hur det nu är det fungerar;) Någon som kanske är bättre än mig på att förklara detta? :p

God natt!

Av Fia - 8 mars 2009 19:54

Har nyss kommit hem från Malmö. På tåget hem låg jag på 17,0, högsta värdet jag haft på väldigt länge nu tror jag. Berodde på att jag satt och åt smågodis på tåget och tog för lite insulin. Det är så lätt att man bara ska ta lite och vipps så har man ätit en hel del utan att tänka på att ta mer insulin..

Imorse åt vi god hotell frukost igen. Tog 10e idag men åt lite mer än igår. Det blev sktibra bs efteråt! Något på 5 var det iaf!! Åt bla 3 frallor, 2 små crossianter, en liten munk, 2 tallrikar med yogurt med olika bär, te, multivitamin juice. Herregud vad man äter när det finns så mycket att ta, går ju liksom inte att bara välja två grejer att äta :p

Men nu är det skönt att vara hemma igen. Få äta sin vanliga gröt på mornarna och veta hur bs kommer att ligga på ett ungefär.



Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards