Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Fia - 20 mars 2009 14:33

Nu har jag gjort pastasallad som jag ska bjuda på. Muffnis står i ugnen, åt lite smet..Är så gott! Börjat dricka lite vin :p Snart kommer folk! Är verkligen glad, ska bli så kul ikväll! Först umgås med massa goa kompisar och sen få se mannen i mitt liv(min man vet mina känslor för Thåström,stackarn..men han har accepterat det;)

Kanske hinner uppdatera lite mer sen innan vi går hemifrån!
Av Fia - 20 mars 2009 13:24

Har ätit av den goda hemlagade pizzan som gubben min gjorde för några dagar sen. Den blev väldigt stor och tjock så det blev mycket kvar. Jag steg ju av den till 20 i bs men nu har jag ätit betydligt mindre men tagit lika mycket insulin. Så nu ska nog det inte blir nåt problem med blodsockret.Nu är det bara 6timmar kvar till spelningen!!

Av Fia - 20 mars 2009 09:47

Ja det är ett ord som jag inte gillar alls! Då ser man inte till individen utan till sjukdomen! Det är bättre att skriva: en person med diabetes osv..Nu är jag lite skadad av mitt yrke kanske då..Lika där, det heter inte att en person är autistisk! Det är också en egen individ alltså en person med autism. Tycker det är så viktigt att man inte ser till sjukdomen/diagnosen på folk, att just sjukdomen är det som blir personen. Hänger ni med?

Av Fia - 20 mars 2009 09:31

Vaknade med ett bs värde på 4,9 :) Måste snart börja städa lghten, blev inget gjort igår kväll. MIn kompis med hennes lilla tös på 10 månader kommer också hit så det gäller att inga grejer som hon kan stoppa i munnen ligger framme. Alltså jag har verkligen högar och grejer överallt medans gubben min inte sprider ut sig nånting i lghten..Funderar på om jag ska gå ner till bolaget och köpa en flaska vitt vin. Mitt bs ligger jättebra av vitt vin. Har Dooleys, baileys och vodka hemma men vill ta det lugnt ikväll så det får nog bli lite vin innan. Vill ju inte missa Thåström och vara full. Idag fyller den mannen år också! Ser verkligen fram emot hans spelning, han kanske kör nåt extra på sin födelsedag?!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards