Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Fia - 17 mars 2009 18:55

Alltså jag är helt slut! Kommer att decka när som helst känns det som! Har precis gjort havregrynsgröt som jag ska äta. Det är bra kvällsmat för mig för då behöver jag inte oroa mig över hur mitt bs kommer att ligga inatt. Vet till 99,9% hur många enheter jag behöver till det. Så då kan man somna med gott samvete! Ska upp tidigt imorgon och jobba så det blir inte så galet att lägga sig tidigt men kanske inte riktigt, riktigt än.

Av Fia - 17 mars 2009 16:54

Först satt jag på bibblan och pluggade. Mötte sen upp en kompis för att luncha tillsammans. Gick till ett ställe som har sopp och "salladsbuffé". Otroligt god svamp soppa och buffén var med massa olika pastasallader, nudel sallader, bönor, groddar mm. Supergott! Det ingick även kaffe/te + semla/kaka som stod framme så man kunde ta. Semlorna var 3-delade och jag tog bara en tredjedels semla! Kunde tagit en hel om jag hade vart fräck ;) Tyvärr så steg mitt bs som mest till 16,4 men är nu nere på 7,2! Fasiken att det ska vara så svårt att få ett bra bs efter man ätit ute!

Sen gick jag tillbaka till bibblan och satt där ytterliggare i 2 timmar. Var faktiskt bra att sitta där! Inga telefoner som ringde, ingen dator att blogga ifrån :p eller annat som kan störa en.

Åkte hem för att hinna hem och hämta min bikini, tänkte gå på ett vattengympa pass men hade kollat fel så det blev ingen träning :(

Av Fia - 17 mars 2009 08:58

Har så tråkigt. Bibblan öppnar inte förrän kl 10 så vad ska man nu göra? Är faktiskt rätt trött men ingen idé att lägga sig för då sover jag väl bort hela dagen. Funderar på att gå med i viktklubb.se för jag behöver verkligen skärpa till mig med vad jag äter! Sen så tycker jag den sidan är bra för man skriver upp allt man äter, all träning så den räknar ut hur mycket kalorier man förbrännt mm. När jag vart medlem där så har jag oftast skärpt till mig med alla onyttigheter! Men jag har aldrig gått efter deras recept, sånt orkar jag inte.Så det kanske är dags att teckna ett nytt abonnemang där? Eller någon som har nåt annat förslag på en bättre sida?

Av Fia - 17 mars 2009 08:23

Har vart på vårdcentralen och lämnat mina prover. Frågade dom om jag kunde få ett rör för jag ska lämna in TU-Albumin natt prov (urinprov för att kolla så man inte har äggvita i urinen som oftast är ett första tecken på en njurskada) Ssk frågade då när jag skulle lämna in mina prover (prover jag ska ta innan jag ska till min diabetes läkare)och sa att då kan vi ta dem här i samband med dina andra prover! Så smart!!! Ibland rullar allt bara på! Så slipper jag sitta och åka över hela stan för att ta dem!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards