Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Fia - 7 mars 2009 21:30

Idag samlades vi på torget innan Stoppa matchen demostrationen. Kände att jag började ligga lågt så där äckligt när synen börjar försvinna. Jag som trodde att jag tagit alldeles för lite insulin till frukosten men icke.. Så jag gick in på Pressbyrån och köpte varm choklad & en vanilj bulle. Sen så gick vi från Stortorget till Baltiska hallen. Under demostrationen känner jag igen att jag ligger lågt,suck..Hittade två druvsocker i min jacka men känner att jag behöver mer att äta. Kopplar ur pumpen. Hittar en en annan diabtiker från Gbg som gick i demostrationen så jag fick några druvsocker av henne:o) Hon hade också känning så hennes syster hade stuckit iväg för att handla nåt mer åt henne att äta. Ett litet tag senare så knackar en tjej på min axel och frågar om jag också hade lågt blodsocker, då är det hennes syster som kom och gav mig en kexchoklad! Så snällt!!

Demostrationen tog över en timme att gå och jag bar en fana hela tiden så jag har sån träningsvärk i armarna nu, känns som jag vart på ett ordentligt träningspass! Tyvärr så förstörde afa idioterna en hel del när vi kom fram till Baltiska hallen. Synd att dom inte fattar att det var en fredlig demostration och förstör för alla andra! Blir så förbannad på dom! Tjaffsade lite med dom när de kommer och försökte gömma sig bland oss fredliga demostranter och byta kläder mm, jävla idioter.

Ikväll har vi varit ut på en indisk restaurang och ätit. Det var gott men lite för starkt för mig men beställde in lite extra nån slags kall sås så då blev det gott! Nu ligger mitt bs på 7,1 efteråt! Skitbra bs värde ju!

Av Fia - 7 mars 2009 10:21

Har precis ätit hotellfrukost! Smarrigt värre! Man kunde beställa bla havregrynsgröt men det gjorde jag inte så klart. Jag åt: en skål med fruktyohurt och hade i massa färska bär, russin, bland musli, papaya mm. Sen åt jag mjukt bröd med ost och färskost. En crossiant, en liknande crossiant med nån fyllning, en liten choklad muffins,jordnötssmör till bröd, apelsinklyftor, melon, te, multivitaminjuice..tror jag fick med allt :p

Till detta tog jag 12 och jag tror det är alldeles för lite men ska strax iväg på demostrstionen och vill inte ligga lågt då.

Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards