Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Fia - 14 mars 2009 23:09

Jag måste verkligen ta tag i att börja träna igen! Jag mår så jävla dåligt av att inte röra på mig! Känner mig så tjock fast vet innerst inne att jag inte är det..Jag har inte gått upp i vikt men det är alla muskler som har brytits ner :`( Inte för att jag var vältränad innan men hade snyggare mage iaf, nu känns den för tillfället som en degklump som jag bara hatar! Förut så sprang jag periodvis som en tok på spinning, core och bodycombat. Jag MÅSTE komma igång med träning nu!!! Hittade ett träningsställe som kör 30 min core imorgon, jag måste ta mig dit! Kanske bra att testa med core först för att se hur mycket jag klarar av, jag har ju inte tränat på evigheter + min jävla lungsjukdom. Sen så måste ju blodsockret ligga ok också för att kunna gå iväg och träna så det är ett pussel att få ihop allt!

Är ju lättare att smita ifrån ett corepass än att hoppa av en spinningcykel om jag måste avbryta träningen. 

Tänk om man hade massa pengar, då hade jag lätt lagt pengar på en personlig tränare som peppar en för det behöver verkligen jag!
Nu jäklar ska jag ta mig dit imorgon! Peppning tack!  Catta, vi måste hitta på nåt roligt belöningssystem åt mig så jag tar mig iväg och tränar :p

Av Fia - 14 mars 2009 20:21

Är så rastlös! Hatar när jag blir sån här. Kryper i hela kroppen på mig, skulle vilja ta mig på ett träningspass men inget gym har öppet så här sent! Alltså skulle vilja gå på nån gruppträning men jag skulle väl bara orka med några minuter med min dåliga kondition + sjukdom :(

Håller på att tvättar nu så jag springer mellan tvättstugan ute på gården så lite rör jag på mig iaf. Kanske borde ta mig en riktig lång promenad mellan tvättarna?


Av Fia - 14 mars 2009 18:17

Nu har jag jobbat klart, det gick bra!

Igår förresten på det där cafeét vi var och åt salladen på så hade de så gott vatten, de hade en kanna med bla hallon och citronmellis tror jag det var. Så igår köpte jag fryst fruktsallads mix och citronmeliss. Så nu har jag också gjort gott vatten :)

Jag är så fruktansvärt dålig på att dricka vatten! Gillar det inte alls. Dricker mest: Fun Light, sprite zero, påskmust, fanta light mm.

Av Fia - 14 mars 2009 11:29

Har nyss vaknat, deckade totalt. Är helt slut i kroppen. Det tar verkligen på n när ens blodsocker åker berg och dalbana :´( Tog inget insulin till frukosten, har nu 11,3 i bs. Ska slänga i mig lite mat fort nu innan jobbet.

Hoppas dagen går fort så jag får åka hem och vila mig sen! Fast jag har bokat tvättstugan ikväll..


Av Fia - 14 mars 2009 10:04

Nu har jag precis ätit gröt. Då kommer frågan: ska jag ta insulin till? Tog ju för ca 1 timme sen 7e extra för jag låg högt. Vet att jag oftast brukar gå ner rätt bra när jag tar extra enheter. Ska jag skippa att ta insulin till frukosten? Tror jag gör det.. Ska jobba om 2 timmar, vill inte få nån känning på jobbet. Eller är det nån med diabetes som läser det här som kan ge mig råd?

Vet att det är så individuellt men lite råd är alltid bra att få!

Kan säga att jag ligger på 11,2 nu i bs.

Av Fia - 14 mars 2009 09:03

Till salu: Typ1 diabetes. Någon som vill köpa min diabetes? Eller ni får den helt gratis! Hur det ska gå till vet jag inte riktigt men det ska nog kunna fixas :p

Av Fia - 14 mars 2009 08:39

Just nu hatar jag min diabetes mest av allt!! Har nu 21,6 i bs. Inatt vid halv tre så låg jag på 2,7 så då drack jag 25cl Smakis(typ festis). Jävla kul dag det kommer att bli idag! Börjar jobba kl 12:00 också. Orkar inte med det här! Fan!

Här är från blodsocker.se så får ni se hur svängit jag haft det sen igår:

09:40  8.4 mmol/l  Tog 3,5e. Åt havregrynsgröt, önos lågkalorie lingonsylt & mjölk. 10mg prednisolon, 0,50mg Azatioprin(Imurel men annat märke)  

12:00  6.4 mmol/l  Åt en Allevo soppa. Trodde jag tog 3e till men hade inte gjort det..  

14:35  13.6 mmol/l  Tog 3,25e i korrigerings bolus.  

15:10  Tog 5e. Åt en sallad med bla valnötter, ost och bulgur. Drack en kopp te.  

16:50  6.5 mmol/l     

18:00  Dunderkänning, tog inget bs. Åt en banan, 2 kulor glass och godis..  

18:30 Tog 3e för att förindra rekyl.  

19:10  Tog ytterliggare 3e för att förhindra rekyl. 

20:00  17.1 mmol/l  Pumpen föreslog 1,60 e, jag tog 2e.  

21:30  17.9 mmol/l  Pumpen föreslog 1,85 e så jag tog det.  

22:30  15.7 mmol/l  Tog 1,65e i korringeringsbolus.  

23:40  11.2 mmol/l  Tog 0,25e i korrigeringsbolus.

02:20  2.7 mmol/l  Drack en 25cl Smakis apelsin.  

08:30  21.6 mmol/l  Tog 7e extra med penna. Pumpen föreslog 6,75e i korrigering.


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards