Alla inlägg under september 2009

Av Fia - 23 september 2009 12:42

Nu har mitt bs börjat stabilisera sig! Dom senaste dagarna har jag knappt vart över 10 i bs! Så det var nog bra att min diab.läkare sjukskrev mig på 50% så jag har kunnat ta hand om mig själv!

Inatt satt jag uppe med skolarbete fram till ca 2 så jag är rätt trött nu. "Råkade" dricka 3 red bull sugarfree igår kväll/natt också så jag får skylla mig själv! Ska snart iväg & jobba så jag får ta och vakna till lite mer nu!

Ha det gött allihopa & kul att få lite kommentarer igenGlad

Av Fia - 16 september 2009 21:50

Läs det här

Det står bla: "Tandvårds- och läkemedelsförmånsnämnden (TLV) har beslutat att glukossensorer ska bli statligt subventionerade från och med den 23 september i år."

Alltså dessa sensorer som man kan ha till pumpar ska bli gratis! Men det är ju för dom som verkligen behöver det!

Men väldigt bra att dom ska slippa betala dyra pengar för sensorerna annars!

Av Fia - 12 september 2009 14:21

Var en evighet sen jag skrev här.. VArt ska jag börja? Mitt bs har legat väldigt högt på sistone runt 20-HI så nu har min diab.läkare sjukskrivit mig också så jag har gått ner till 50% igen. Min kropp pallar inte stresen som är på mitt arbete för tillfället! Jag var till vårdcentralen i början av veckan för att utesluta infektion eller liknande. Alla prover visade bara bra så då är det alltså stressen som får mitt bs att skjuta i höjden!

Sen så har det vart krångel med min pump nu i veckan så nu har jag övergått till att ta med pennor istället.

Det har vart nåt skumt med kanylerna (infusionsettet) så en hel dag låg jag jättehögt. Bytte infusionssett 3 ggr den dagen! Första gången låg jag på HI så jag misstänkte att det var nåt med stålkanylen eftersom jag hade bytt den några timmar innan. Den liksom hoppade ur när jag skulle ta ur den..andra gången jag böt så sprutade det ut blod! Låg högt då med, tredje gången likadant! Då var klockan runt 2 på natten så då fick jag nog och tog långtidsverkande insulin med penna istället!

Så nu har jag kört med pennorna i ca 5 dagar. Det som är skönt är att jag slipper sova med pumpen men samtidigt så har jag vaknat flera ggr och trott att jag kopplat ur den,haha.

Sen så saknar jag friheten med pump, att kunna sova hur länge jag vill!!

Men som sagt så kör jag med pennorna bara ett litet tag.

Ha det gött!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards