Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Fia - 4 mars 2009 22:00

Idag har det vart en riktig skitdag! Gick väl ok att jobba eller inte..var helt färdig och slut på jobbet på em. Folk sa att jag var helt röd i ansiktet och kollade mig i spegeln och jag såg för jävlig ut, som jag hade feber..Mitt bs började förresten på 2,1 när jag kom till jobbet sen har det vart upp och ner!

Kommer hem, känner hur jag andas så tungt, har fått så några ggr den sista veckan, väldigt obehagligt! Ringer sjukvårdsupplysningen som råder mig att åka in till akuten eftersom jag inte har fått en tid till lungröntgen, provtagning & spirometri förrän om en vecka. De tyckte jag skulle kolla upp redan nu så det inte har blivit sämre på lungorna. Så nu har vi suttit på akuten i 6 timmar. Men det gick ju ändå fort, var hur mycket folk som helst där! Under den tiden hann jag bli röntgad, ta blodprover, prata med en läkare 2 ggr så det var väl inte så farligt..Men alla prover visade bra och att mina lungor inte blivit sämre än sist jag röntgade dem! Så det var skönt att höra att det inte var något fel på mig! Men det är lite otäckt iaf när jag får svårt att andas!

Spirometrin ska jag få göra imorgon eller antagligen på fredag för de kunde de inte ta på akuten. Jag är helt slut nu!

Tar på krafterna och på bs att sitta på akuten!

God natt!


Av Fia - 4 mars 2009 05:32

Vaknade tidigare än mobillarmet. Skulle gå upp kl 6:00 men vaknade av att jag kände mig lite låg.Låg på 4,3 så det var ju perfekt! :o)

Börjar jobba kl:7:00. Känns som det var en evighet sen jag jobbade. Funderar på om jag ska ställa ner bolusen under dagen eftersom jag har höjt den på sistone men tror jag testar att gå på lite högre dos när jag jobbar iaf fast det brukar inte vara en lugn stund på jobbet.

Skriver när jag kommer hem i em. Skulle vara skoj med lite kommentarer från er som läser! :o)

Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards