Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Fia - 10 mars 2009 22:04

Dagen har väl gått rätt ok. Men vart halvt deppad under dagen. Min arbetskompis såg på en gång att nåt var fel idag, han tyckte jag såg så ledsen ut. Han sa om jag ville prata så finns han där, men jag sa att då kommer jag bara sitta på jobbet och gråta så inge "leka psykolog" under arbetstid tack. Men han är ju väldigt omtänksam iaf!

Mitt bs har iaf legat bra under hela dagen, nån känning men annars inte över 10 iaf. Har nyss tröstätit en snickers..Får väl se vad bs hamnar på imorgon men tror jag tagit rätt mängd insulin till iaf.



Av Fia - 10 mars 2009 11:56

 Finns det någon som skriver vackrare, djupare texter än Thåström? Nej, skulle inte tro det. Snart får jag se han! Längtar till spelningen!


Text: En del faller vackert.
En del faller hårt.
En del faller alltid,
alltid ner i hål.

En del hittar inget.
En del de hittar allt.
En del hittar bara,
sån't som inte räknas alls.

Jag vet du lever mitt i bland.
Fast mitt i ingenstans.
Mitt i allt det där,
du försöker ge ett namn.

Jag vet du odlar vingar.
För din hud har blitt för trång.
Jag vet att du försöker,
flyga bort nånstans med dom.

En del kutar runt,
i stora svarta nav.
Och hur de kommit minns,
minns de inget av.

En del lever sitt liv,
högt upp på en piedestal.
En del lever sitt,
bara för att rasa av.

Jag vet att du ser bilder,
i ditt huvud som gör ont.
Jag vet att du ser bilder,
men skit i allting sån't.

Jag vet du klättrar väggar,
som du inte trodde fanns.
Just när du trodde allting,
hade fallit ner på plats.

Men det här är inget sån't.
nej, det här är inget sån't.
Det här är ingen neråtsång,
som du ska bry dig om. (x2)

En del plockar vingar,
från änglar som de mött.
En del plockar sina,
från insekter som dött.

En del lär sig ljuga,
en del de blir soldat.
Men vem av dem är du,
vem av dem är du idag?

Du som aldrig skulle bli,
som de andra va'.
Du som aldrig skulle,
ha några gudars svar.

Ikväll spelar allt,
allt sån't ingen roll.
Ikväll, ikväll, ikväll,
är det inget sån't på gång.

För det här är inget sån't.
Nej, det här är inget sån't.
Det här är ingen neråtsång,
som du ska bry dig om. (x2)

Av Fia - 10 mars 2009 11:38

La mig inte förrän efter 3 inatt..Tänkte gå tidigt til vårdcentralen men det sket sig. Tvingade mig upp strax efter 10. Är helt trött i huvudet idag, känner mig helt off. Tog mig till vårdcentralen iaf och fick sitta där i väntrummet i en timme för att ta lite prover! Folk satt och hostade, snörvlade och jag ville bara därifrån! Sen när det väl är min tur så har klantarna på vårdcentralen tappat bort min remiss på vilka prover de ska ta på mig!! Blir man ännu tröttare på allt då eller? Men som tur var så fanns den ssk som tog proverna på mig där förra gången tillgänglig och hon kom ihåg vilka prover hon hade tagit då. Imorgon ska jag till lungmottagningen för att röntga mig och ta spirometri så då ska jag fixa en ny remiss på vilka prover det är så jag hoppas att vårdcentralen inte tappar bort den med! Får väl ta massa kopior på den innan så jag har ett lager hemma.. Sen så hatar jag verligen lungmottagningen där jag går, det finns fan inget dystrare ställe än där! Sen alla sjuka människor som sitter där och har problem med andningen, man blir ju inte gladare av det direkt..ser mig själv sitta där med tung andning..men så ska jag inte bli! För den här lungsjukdomen ska gå över! Men när??

Usch vad jag känner mig helt anti idag, hur fan ska jag orka jobba? Allt känns verkligen piss nu!

Av Fia - 10 mars 2009 01:43

Nu har jag ätit gröt! Var jätte hungrig så jag gjorde havregrynsgröt men tog äppelmos på för omväxlingens skull.. Är inge trött men måste snart sova. Ska till vårdcentralen imorgon bitti och lämna blodprover igen. Har redan gått en vecka! Ska ju lämna prover 1 gång/vecka pga. den nya medicineringen så de upptäcker ifall om det skulle bli nå fel på levern och brist på vita blodkroppar mm. Sen ska jag jobba hela em/kvällen så jag måste vara lite utvilad iaf. Hatar när jag inte kan somna, man ligger bara och stirrar rakt ut i mörkret medans gubben snarkar och sover utan några problem.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards