Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Fia - 27 mars 2009 21:46

Har ätit veggrulle. Tog kombination på pumpen och det blev jättebra! Låg nyss på 7,4 nu ca 2,5 timmar efteråt! Sen så har det blivit några chokladbitar från en paradis ask som min moster hade tagit med hit. Först bjuder hon och sen efter några bitar: "Men inte ska du ta så många nu, så du inte blir dålig.." Lite komiskt, först bjuda mig och sen ta av mig det goda ;) Men hon vill mig bara väl, det vet jag!


Av Fia - 27 mars 2009 17:50

Först så har jag vart och mött min faster som kom med flyget till Landvetter. Men vi mötes inne i stan. Vi gick till en vegetarisk restaurang och käkade lunch, låg sen på 19,1 fast jag tog jättemycket insulin dvs 12e! Sen så gick vi på stan ett tag för att sen ta en fika. Sen gick vi och mötte resten av släkten som kom  med tåg. Sen har jag kört runt alla till hotellet och lght där dom ska bo så det har vart rätt fullt upp. Nu ikväll kommer mina föräldrar och min moster hit, resten ska ut med bekanta på restaurang ikväll. Skönt att vi delar upp oss ikväll faktiskt, känner för att ta det lugnt. Vi ska se på Let´s dance och beställa hem pizza/sallad hit. Finns det nåt bättre än hemkörning?:p

Av Fia - 27 mars 2009 10:41

Nu har jag vart till min diabetes läkare. Alla prover var bra förutom ämnesomsättningen som var för låg. Så nu ska jag ta nya såna prover nästa vecka för att se om de verkligen är för låga så det inte var något tillfälligt. Isf får jag börja äta Levaxin också..Kan det aldrig ta slut?? Allt går emot mig hela tiden! Orkar snart inte med allt det här, blir så ledsen av alla dessa sjukdomar som tar kraftern ur mig. Snart kommer hela tjocka släkten ner också så då måste jag vara social men känner bara för att stänga in mig i vårt sovrum och sova.Fick även Bricanyl utskrivet vilket jag bad om själv. Annars var alla andra prover bra tex ingen äggvita i urinen, bra hb, hba1c bra ja allt utom ämnesomsättningen. Fick nytt intyg om att jag får fortsätta köra bil också så det ska jag komma ihåg och posta till vägverket.

Av Fia - 27 mars 2009 07:02

Är uppe tidigt. Ligger på 9,4 Inte illa efter gårdagens mat dvs hamburgare och tårta igår kväll! Ska till min diabetes läkare nu på morgonen. Hoppas alla mina prover som jag lämnat är bra. Vet ju redan mitt Hba1c, det är ju det provet som alltid är mest spännande att få veta. Ska till min läkare idag för att få nytt intyg på att jag får fortsätta köra bil, tror jag får lämna varannat år om jag inte minns helt fel.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards