Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Fia - 15 mars 2009 21:15

Shit, såg nu när jag la in mina värden på blodsocker.se att jag har tagit 14 blodprov idag!! Oopps.. Men det är för jag tog så mycket innan och efter träningen för då vill jag ha stenkoll på bs!

Känns fortfarande så jäkla bra att jag kom iväg på coren idag! Har redan kollat träningscheman för imorgon om det finns nåt skoj att gå på!

Av Fia - 15 mars 2009 18:31

Fan vad skönt!! Har nu vart på core!! Allt gick jättebra! Känner att jag vill träna mera nu!! Så skönt att man äntligen tagit sig iväg så man kanske kommer igång med träningen igen. Låg på 5,5 precis innan så då åt jag två druvsocker. Efteråt låg jag på 3,3 så det blev en banan. Pumpen kopplade jag ur ca 40 min innan och satt i den först efter att passet var slut. Jag har aldrig pumpen i på träningar, får bara känningar då. När jag tex har tränat spinning så ställer jag ner basalen med 50% två timmar innan passet, 30 min innan kopplar jag ur pumpen för att sätta i den efter passet/efter jag duschat. Så totalt har jag den urkopplad i ca 1,5-2timmar. Det fungerar oftast kanon för mig! Ibland tar jag 1-1,5e direkt efter passet för att få i mig det insulinet jag missat.Sen så brukar jag alltid äta en banan innan spinningen och ha med mig vanlig saft i flaskan för jag behöver verkligen massa kolhydrater för att klara av ett spinningpass.



Av Fia - 15 mars 2009 15:30

Om 2 timmar ska jag träna! Känner mig på topp! Mitt bs har legat bra hela dagen förutom en känning. 

Har vart på ett köpcentrum med gubben. Det var där jag fick känningen, jag blev skitarg och allt han sa eller gjorde var fel..Hatar mig själv när jag blir sån men min hjärna funkar inte riktigt då :p

Gick då till ett matställe och åt en lax och spenat paj som lunch. Sen har jag vart på bra humör igen ;)

Sen åkte vi hem till hans föräldrar där jag tvättade bilen. Den såg verkligen för skitig ut! Sen blev vi bjudna på tårta där så jag tog en liten liten bit.

Ska ta och göra lite mat nu igen så jag har lite kolhydrater i mig inför träningen.



Av Fia - 15 mars 2009 11:07

Nu jäklar har jag bokat mig på core ikväll!! Känns så jäkla bra! Nu kan jag inte banga!!

Av Fia - 15 mars 2009 09:45

Strålande sol, blå immel och massa krokusar som tittat fram :) Bra start på dagen!

Inatt har jag inte sovit bra alls. Oroligt, kännts som jag haft feber, vridit och vänt på mig. Inatt har jag även hållit på att bli tokig på pumpen! Jag har haft den snurrad runt mig så den verkligen stramat åt!

Ringde nyss för att boka mig på core men dom öppnar inte förrän kl 11.

Vill boka mig nu innan jag kommer på någon dålig ursäkt till att inte träna!

Smsade E och frågade om hon ville följa med men hon kunde inte men hon skrev att jag skulle gå dit & go for it :) Ska spara det smset så jag inte bangar ;) Så idag, då jäklar SKA jag träna!!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards