Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Fia - 28 januari 2009 22:37

Har gjort en ny fråga som ni gärna får svara på!

När jag var väldigt liten så blev jag halvsides förlamad några ggr vid känningar. Ibland fick jag även hallucinationer. Detta var väldigt otäckt, kommer ihåg särkilt en gång då jag fick kraftiga hallucinationer och trodde att väggen där vår våningssäng kom emot mig och min syster! Min syster satt brevid mig i soffan när jag "ser" hur väggen kommer emot oss, jag trodde att vi skulle dö, bli mosade av väggen..usch det var hemskt! Så det var in & ut på akuten en hel del..Mina föräldrar hade på honung på mina läppar för att försöka få i mig något sött om jag inte kunde svälja, tror ni jag ens klarar av lukten av honung idag? Nej, jag har väldigt svårt för den lukten, för många dåliga minnen..

Det fanns ju inte så bra insuliner för i tiden så det var en ständig kamp att få bs bra när jag var liten. Var ju såna här blandade mix 30/70 insuliner mm. Är tacksam att det finns så många bra insuliner i dagsläget mot förr!


Av Fia - 28 januari 2009 14:35

Ska nog höra med min diabssk när jag ska till henne om jag kan få låna hem en CGMS mätare igen.http://www.medtronic-diabetes.se/CGMS-System-Gold.html

Hade en sån hemma för ca 5 år sen. Den mäter kontinuerligt ca var fjärde minut dygnet runt. Man får ha den hemma i ca 3 dagar. Så ser man hur bs är dygnet runt. Skitbra att få en överblick över hela dygnet! Men det är ju alltd en fråga om pengar. Jag har ju redan fått lånat hem den en gång så vi får se vad dom säger.

Känner att jag behöver lite extra stöd, jag behöver få lära om mig lite mer om min diabetes för på sistonde så har jag totalt lagt av att orka med den..

Som jag skrivit förut så tror jag man blir lite mer slapp med att sköta sin diabetes ju fler år som går, tyvärr. Men nu jäklar ska jag ta upp det med min diabssk och försöka bättra mig!

http://www.medtronic-diabetes.se/Guardian-REAL-Time.html



http://www.skane.se/templates/page.aspx?id=52309
Av Fia - 28 januari 2009 12:20

Det ringde nyss på dörren. Det var en postgubbe som hade ett paket till gubben min. Jag skrev under och ringde gubben eftersom han är i skolan och jag undrade vad det var. Han sa åt mig att öppna det, det var min försenade julklapp!!

Ni ser på bilderna vad han gett mig!!! En UFC tröja & mössa!!!!

Han har beställt det från USA till mig!

Tack älskling!! 

Av Fia - 28 januari 2009 11:11

Är lite nyfiken på vilka ni är som läser min blogg. Har ni diabetes själva, anhöriga till diabetiker eller har ni bara råkat hamnat här? Så vilka är ni? :)

Skulle vara kul om ni ville skriva en liten kommentar i min gästbok!
Av Fia - 28 januari 2009 09:48

Idag ska jag verkligen försöka få mitt bs att ligga bra en hel dag! :p

Började iaf bra med 7,3 i bs. Tänkte börja skriva upp i blodsocker.se men det går inte att komma in på den sidan.. Den kanske håller på att uppdateras? Men det är så typiskt när jag vill skriva in mina värden.

Idag är jag iaf ledig, inget jobb. Ska iväg och besikta bilen,den borde gå igenom, har aldrig varit några problem med den innan så..

Har drömt jättemysko inatt, allt från marsvin till att jag glömde stänga av en platta med kokande vatten på till att folk stod på torget och bråkade över nåt de hade köpt på tradera och känt sig missnöjda över,haha.. Undrar hur mitt bs har vart inatt för om det är ostabilt under nätterna så brukar jag drömma en massa mysko grejer.

Nu ska jag fixa lite frukost! 

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards