Alla inlägg den 23 januari 2009

Av Fia - 23 januari 2009 19:31

Nu ska jag fanimej göra ett ryck än en gång och få bra bs!

Ska börja skriva upp mina värden mm på www.blodsocker.se

Är nog rätt bra nu innan jag ska till min diabssk också så hon kan få se dem.


Av Fia - 23 januari 2009 16:59

Nu på em har jag legat på 19,1. Ätit lite väl mycket onyttiga saker idag kanske :p

Känner att jag måste verkligen ta mig själv i kragen för att få bättre bs men hur? Det går några dagar och jag kan nästan ligga perfekt i bs men sen blir det gamla vanor igen. Känner nog då att min diabetes tar över mitt liv för mycket då jag ligger perfekt dvs jag tar bs för ofta, mäter maten, inte unnar mig något extra mm och hur roligt liv får man då? Vad är livskvalitet värd då?

Ska till min diabssk om 2v, får säga åt henne att skicka iväg mig på nån super duper diabetes skola eller något :p Tyvärr så kanske det är så här när man haft sin diabetes så länge så "orkar" man inte sköta sig perfekt mot dem som fått sin diabetes nyligen eller i vuxen ålder strävar efter det perfekta bs/Hba1c.

Jag vill också ligga bra i bs, det behöver inte var super perfekt för då tycker jag att oftast diabetesen har tagit över ens liv och då mår jag inte heller bra av att tänka på diabetes till 110% på dagarna, hur kul liv får man då? Man kan ju faktiskt bli påkörd imorgon och dö, är det då värt att dö med ett lågt/perfekt Hba1c eller att man kanske levt livet lite mera och då har ett kanske lite "högre" Hba1c?

Kommentera gärna hur ni tänker!



Av Fia - 23 januari 2009 09:42

Har nyss pratat med försäkringskassan. Ringde dem för att fråga hur man gör om man ev. ska resa utomlands.

De måste ha in intyg från min lungläkare att det inte är någon fara för mig att åka utomlands annars skulle det inte vara några problem.

Så nu måste jag försöka få tag på min lungläkare som får skriva ett intyg.

Det verkar till 99% att vi kommer att ta en sista minuten i februari! Ska bli så skönt att komma bort och få tänka på nåt annat. Jag behöver verkligen få komma iväg och få lite sol och ny energi!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards