Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Fia - 6 januari 2009 20:10

Fasiken vilken huvudvärk jag haft sen i em. Men vet varför & får skylla mig själv.. Jag har inte drckit någon pepsi max, redbull sugarfree eller någon anan dryck med koffein i idag..Jag har väldigt svårt för att dricka vanligt vatten, gillar bara läsk nästan & särskilt cola, pepsi mm. Inte bra, jag vet.. Men andra människor dricker ju kaffe varje dag så ingen kan ju klaga på mig egentligen :p Hjälper inte att ta nån huvudvärkstablett heller, får köra avgifning idag,haha.

Av Fia - 6 januari 2009 17:10

Idag har vart en intensiv dag! Började med en känning nere på coop. Jag blir så flumig & har inte kontroll på min kropp till 100% när jag ligger lågt så jag råkade tappa scannern ett antal ggr & yrade omkring där inne,haha. 

Sen var jag och hämtade ett till marsvin idag från en kvinna som har omplacering av marsvin. Marsvinet heter Märta & är 6 år, en jättesöt liten dam! Men tyvärr så har hon inte gått så bra ihop med mina andra två marsvin så imorgon ska jag få låna hem en kastrat i några dagar från omplaceringen för att se om han kan göra upp rangordningen i buren.

En kompis + hennes lilla tös på 8 månader har vart här hemma hos oss idag. Vi åt tomatsoppa & massa rostat bröd till, det var gott! Sen spelade vi Wii i nån timme, har lite träningsvärk i höger armen efter alla tennis & bowlng mfl turneér vi spelat!

Haft en till känning nu på em. Ska nog se över mina basaldoser kanske? Jag har iaf sänkt doserna på nätterna nu, får se om det hjälper, det borde det ju göra. Men ibland så hittar man inte den perfekta dosen..

Av Fia - 6 januari 2009 01:35

Jaha..ännu en natt som man inte kan somna pga diabetesen, kände att bs var på väg ner, låg på 6,6 för ca 1 timme sen. Har nu ätit 2 clementiner & 3 rostade bröd, blev så himla hungrig! Alltså ingen "panik-vräka-i-sig-känning" utan bara vanligt hugrig :p Är jättepigg nu & glor lite på tv, hade hoppats att det skulle vara UFC på tv4sport nu men det var nåt sportfiske program på den kanalen nu,haha..

God natt!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards