Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Fia - 26 januari 2009 20:00

På jobbet var det stressigt från det att jag började. Det har gått i ett.

Nu på kvällen började jag må riktigt dåligt, tung huvudvärk, helt slut. Tog ett blodprov 22,3. Skulle ta upp mitt pennfodral och ta extra insulin med pennan. Tror ni jag hade den med mig? Nej då..Så idiotiskt att glömma den!

Så jag fick sticka hem lite tidigare.

Har kollat min pump, den fungerar som den ska så jag tror att det helt enkelt kan bero på stressen och ev känningar från tidigare idag.

Hatar när det blir så här. Kroppen tar verkligen stryk när det blir så här eller det känns så iaf!

Av Fia - 26 januari 2009 14:21

Somnade en timme. Har vart så trött sen jag jobbade igår. Ska iväg och jobba nu strax. Har druckit lite juice för jag ligger på 3,7 så jag hoppas jag piggnar till lite innan jag börjar jobba.

Det är nåt jag inte "gillar" att få känningar på jobbet. Jag försöker verkligen att ligga bra när jag jobbar men det är svårt. Sen det här med att börja käka för man ligger lågt, förstår ens arbetskompisar det? Jag tror de har en viss förståelse men ändå inte. Jag menar, hur ska de veta som inte själva har diabetes? En del tror ju att det bara är att ta nåt att äta så är det bra sen. Det är ju lite mer än så..Man blir seg, tar tid innan man är "normal", man kanske börjar frysa när bs börjar gå upp mm. Sen så kan ju ens humör skifta lite också. Är det en riktig dunderkänning så kan det ju tyvärr förstöra resten av dagen.

Nu måste jag sticka, ha det!



Av Fia - 26 januari 2009 13:09

Pratat med min lungläkare, det finns inga medicinska hinder för mig för att åka utomlands! Så han ska skriva ett intyg till FK att det är ok. Så skönt att det är fixat nu iaf!

Har även fått tag på min diab.läk sekreterare som skulle skicka hem ett intyg om att jag har diabetes och har med mig insulin mm. Jag har ett liggande nånstans här hemma som är nåt år men jag vet inte vart det är så hon skulle fixa ett nytt. 

Så nu känns det bra att allt det medicinska är fixat inför resan!


Av Fia - 26 januari 2009 10:14

Måste leta reda på mitt intyg att jag har diabetes nu när jag ska åka utomlands.

Det är rätt så bra eller väldigt vikigt att ha ett sånt intyg med sig om man skulle bli stoppad på flygplatsen/tullen eftersom man har insulin, kanyler, insulinpennor mm med sig.

Jag blev själv stoppad på Paris flygplats en gång. Det var inte trevligt. De hade aldrig sett en insulinpump så de tillkallade extra personal som kom med nån slags "scanner" som de skulle kontrollera min pump flera ggr. Jag försökte förklara att jag har ett intyg med mig men eftersom fransmännen inte direkt "vill" prata engelska så var det rätt kört..Jag fick inte ens ta upp mitt intyg som jag hade i min handväska! Så ibland räcker det tyvärr inte med ett intyg. Det kändes rätt förnedrande när de tillkallade fler personer, totalt var de 4 pers som stod för att kontrollera mig! Helt sjukt! Trodde de att jag hade nån slags "bomb/farlig vätska"?Jag blev bara mer frustrerad och arg medans jag stod där!

Nu ska vi som tur är inte göra någon mellanlandning så jag hoppas verkligen att det inte blir några problem på flygplatsen här i Sverige iaf!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards