Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Fia - 4 januari 2009 22:05

Idag har mina värden vart jättebra så jag måste ju skriva upp dem :o) Detta är extremt bra för att vara mig :p Men nu har jag gett mig tusan på att få ner mitt Hba1c lite!

Före frukost: 5,4

Innan lunch: 3,4

Efter lunch: 4,9

På em,promenad: 2,3

Innan middag: 5,2

Efter middag: 11,2

Kväll: 7,7

Nyss: 5,3


Sen så har jag blivit beroende av Fanta B´good. Det är bara 3g kolhydrat/100ml= 15g kolhydrater i en hel flaska så det är ju inte så mycket! Annars brukar ju oftast andra drickor ha ca 10-15g/kolhydrat/100ml.

Av Fia - 4 januari 2009 15:48

Fasiken vad jag är duktig! Har vart ute och promenerat idag igen! 45min! Inte illa för att vara mig! Hade med mig bs mätaren + bananer mm för först tänkte vi ta bilen & åka iväg nån annanstans & promenera men beslutade oss för att promenera i vårt område. (detta för att vi inte orkade skrapa bilen som var helt igen-isad..)

Vi gick en ny väg & hamnade uppe på ett litet berg med jättefin utsikt! Kände mig lite låg, tog bs som var på 2,3! Så det blev en banan & 3 druvsockerbitar + kopplade ur pumpen. Har satt tillbaka pumpen nu när jag kom hem, kom ihåg det! Nu 1 timme efter så ligger bs på 5,2 men det lär väl stiga lite till kanske.

Ska fixa pumpen så man kan ställa in den på "Känning" dvs att det inte ger någon basaldos under 30min för då slipper man koppla ur den. Har inte fixat det sen jag fick den nya.


Av Fia - 4 januari 2009 13:14

Har gjort en liten omröstning, var gärna med i den!

Av Fia - 4 januari 2009 12:15

Jag var in på en tjejs hemsida som har marsvin eftersom jag själv är ett sånt marsvinsfreak :p Iaf så hade hon en tävling som man kunde vinna en målad tavla av en valfri bild. Och jag vann! :o) Kul att vinna nån gång!

Så jag har valt den här bilden på Nico, tyvärr så dog han i höstas men var min favorit.

Av Fia - 4 januari 2009 11:27

Vaknade nyss på 5,4 :) Har legat rätt bra de senaste dagarna i bs men det kan bero på att det är den veckan i månaden nu. Mitt bs brukar ligga jäkligt bra eller mer lågt då så nåt positivt med den skiten. Annars blir jag som en jäkla pms kossa också. Jag har provat en massa olika p-piller som ska vara bra mot pms men inget av dem har jag blivit bättre av blir nästan bara värre av dem! Just nu tar jag inga p-piller alls men ska väl snart testa en annan sort igen. Känner mig som en försökskanin ibland när det gäller preventivmedel,haha.

Måste käka nåt iaf så man inte skulle bli gravid, inte så bra när man äter kortison + att min kropp inte skulle palla det nu när jag har den här konstiga lungsjukdomen.

Men min gynläkare måste prata med min lungläkare för att veta vilket p-piller jag ska få för vissa kvinnor med Sarkoidos har fått skov av att äta p-piller så då vågar inte min gynläkare skriva ut några till mig innan hon pratat med min lungläkare... Och dessa två läkare får aldrig tag på varandra..suck..

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards