Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Fia - 27 januari 2009 22:24

Idag fick jag bla hem en liten info text om hur man kan känna igen en person med diabetes som har lågt respektive högt blodsocker. Tyckte den var lite rolig! Var tecknade människor som tex var helt likbleka i sitt ansikte, en var jätte arg/humörsvängning mm.

Så jag tog med den till jobbet och satt upp en liten lapp om ni ser mig extra förvirrad eller likande än vanligt så kan det bero på nåt av ovanstående:p

Jag tyckte det var lite kul iaf, får se hur arbetskamraterna tar det. Dom kanske blir rädda att jag ska få tex värsta humörsvängningarna eller svimma vid lågt bs..


Av Fia - 27 januari 2009 12:00

Åkte till det andra apoteket idag. Först så fanns det inte en endaste parkering så jag höll på att bli tokig, fick vänta en kvart på en parkeringsplats! Sen började varningslampan lysa att bensinen nästan var slut,suck.. Sen skulle jag bla beställa mätstickor men mitt recept hade gått ut..Haha vilken jävla fm! Har mina recept som e-recept dvs på nätet men jag måste beställa ett nytt lösen så därför visste jag inte om att vissa recept gått ut. Så jag beställde det som fanns, fick sen ringa min diabssk för andra gången idag. Hon är verkligen en ängel!

Ringde tidigare på fm för att tjöta lite med henne om att jag bla ville ha en ny mätare men de hade inga nya upphandlade.

Undrar hur min dag på jobbet kommer att bli :p

Mitt bs har legat bra idag iaf! Vaknade på 9,3 och nu innan lunch låg det på 7,6 så jag är nöjd! :)



Av Fia - 27 januari 2009 09:00

Idag måste jag nog ta mig till apoteket och hämta ut mer insulin mm till resan så jag har det gjort. Pumptillbehören kan ju ta upp till en vecka att få, särskilt mitt apotek i närheten som alltid ska krångla till det för mig! Vet inte vad människorna som jobbar där håller på med ibland.. Jag kan komma dit efter jag beställt allt men ändå så har de inte beställt, det fattas vissa saker eller så ger de mig någon annans mediciner..Kanske borde åka till ett annat apotek så jag vet att det inte blir något fel?!

Annars är jag totalt slut i kroppen, vet inte hur jag har tänkt men jag ska jobba idag med, min tredje dag på sträck, inte så smart av mig direkt..


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards