Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Fia - 3 januari 2009 16:19

Nu har jag åkt skridskor! Vi kom till skridskostället vid 14:30 men det var en bandymatch som höll på till 15 så vi tog en promenad innan också! Var riktigt skönt att komma ut, gillar inte promenader egentligen men idag gick var det skönt att röra på sig! Sen åkte jag skridskor ett tag. Låg bra i bs hel tiden runt 4,5-5, kopplade ur pumpen när jag åkte skridskor men glömde att koppla i den..upptäckte det efter ett tag, hade då gått upp till 12,1 så det var ju inte så farligt.

Detta är rätt vanligt för mig att glömma att koppla på/sätta i pumpen efter en aktivitet. Lika när jag är i affärer & provar kläder, då har jag en tendens att alltid glömma bort att koppla i den. Jag får nog börja sätta på nåt larm på mobilen lr nåt så jag kommer ihåg det :p

Ni som har pump, kommer ni ihåg att sätta på den efteråt?

Av Fia - 3 januari 2009 09:30

Japp, Likör43 med mjölk höjer bs rejält. Vaknade imorse vid 6 tiden på 18,7 i bs. Får skylla mig själv men mådde inte dåligt. Slog in 18,7 på min pump som föreslog 5,30e så jag tog det. Vaknade nyss på 3,2 i bs. Ska äta lite fil, lingonsylt & 2 knäckebröd i, det är faktiskt gott. Orkade inte göra gröt.

Kanske ska iväg & åka skridskor senare idag, det var länge sen! Det är både roligt & ger bra träning!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards