Alla inlägg den 21 januari 2009

Av Fia - 21 januari 2009 23:11

Satt och kollade på tv förut. Började kisa med ögonen, tänkte att det kanske var dags att ta ur linserna.. Sen ringde en kompis, jag babblade på i 180 och upprepade massa grejer hela tiden mm.. Dags att ta ett bs kanske..japp 2,8. Så medans jag pratade i telefon så hällde jag upp lite fil & musli. Men till slut så fick jag lov att säga att jag darrar så och försöker äta samtidigt som jag pratar med dig..Det kan inte vara lätt att vara kompis med mig ibland, en yr, virrig diabetiker som ska göra 100 saker samtidigt när jag har känning :p

God natt!


Av Fia - 21 januari 2009 17:40

Tänkte länka till hemsidan som har min insulinpump om någon är nyfiken på den:

http://www.infucare.se/diabetes_cozmo.asp


Av Fia - 21 januari 2009 17:22

Äntligen hemma efter planeringsdag på jobbet. Det tar verkligen krafter ur en!

Vi gick ut och åt lunch. Jag beställde en vegetarisk pasta som jag tog 12,5e till. Jag åt hälften av den, det var en rätt gigantisk portion! Detta är väldigt duktigt av mig att klara av att lämna mat på tallriken! Ni som läst tidigare inlägg vet varför!

Iaf så sen på mötet igen så blev jag så trött, låg på 19,3. Alltså jag fattar inte hur mycket jävla insulin jag ska behöva ta ibland! Jag åt ju bara halva portionen tom! Ska nog sluta äta ute ett tag nu, jag ligger ju bara högt varenda gång jag ätit ute på sistonde!

Snart blir det handboll! Sverige-Kuwait, då sitter jag fast framför tv:n!



Av Fia - 21 januari 2009 07:12

Det blev inte som jag hade tänkt med mitt bs värde. Åt två mackor och en banan inatt. Kände att bs verkligen var på väg ner. Hade 14,2 nu.

Jag är verkligen jättetrött och seg idag. Jippie med planeringsdag på jobbet..not!:p

Ha en bra dag allesammans!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards