Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Fia - 9 januari 2009 21:05

Nu ikväll har jag faktiskt ätit en muffins! Har inte ätit något onyttigt sen julafton! Inge godis, chips, choklad, naturgodis, glass, bullar eller fikabröd! Så ikväll tyckte jag att jag var värd en muffin! Det är faktiskt så att min svärfar gav mig en full gb-glass kartong med muffins i julklapp,haha.. så de ligger där i frysen och väntar på mig. Han är jätteduktig på att baka! Det var så att han råkade glömma ha i hälften av mjölet en gång när han gjorde chokladmuffins och de blev supergoda, lite som kladdkaka fast muffins så han gjorde "fel" med flit igen & gav dom till mig! Så de är ju faktiskt rätt nyttiga när det bara är hälften så mycket mjöl i dvs behövs mindre insulin ;)

Hatar när folk säger att man "syndar" när man äter fikabröd mm, varför skulle jag synda då? Jag vet ju hur mycket insulin (oftast) en tårtbit, bulle eller liknande kräver så: what´s the problem?

Sköt era liv så sköter jag mitt :p

Ha en bra kväll!


Av Fia - 9 januari 2009 15:51

Idag käkade vi på Subway. Tog en hel baguette, veggie delete eller vad den heter, den är iaf jättegod & nyckelhålsmärkt. Drack en Fanta B´good till.

Tog kombination på pumpen, 11e varav 70% direkt=7,70e och resterande 3,30e under 3,5 timmar. Har legat perfekt nu efteråt! 6,2!! Ibland lyckas man perfekt med sina gissningar av hur mycket insulin man ska ta!

Sen har jag impulsshoppat som bara den..inte bra..

Köpte ett par stövlar på rean, en tröja & ett par handskar. Men det var ju rea så då går det ju bra men man är ju ingen miljonär direkt..borde hålla i mina pengar bättre. Men skit samma, nu har jag nya snygga kläder!

Satt in en bild nu efteråt på stövlarna, detta är mina första stövlar med klack nånsin! Får se om jag kan gå i dem men iaffären kunde jag det och blev så facinerad av mig själv att jag kunde gå i dem så därför var jag ju tvungen att köpa dem:p De är inte i skinn/läder heller så jag blev skitglad eftersom jag inte stödjer kött/skinn industrin!


Av Fia - 9 januari 2009 11:56

Har fått hem att jag måste skicka in ett nytt läkarintyg till länsstyrelsen ang. körkortet. Tyckte jag nyss skickade in ett men det var väl för nåt/några år sen sist.

Så jag ringde min mottagning idag & fick en tid i mars till min diabläkare. Intyget ska in senast i april. 

Min diabetesmotttagning/ diab.team är verkligen jättebra! Man får snabbt en tid, dom är lätta att få tag i och förstående!

Jag frågade om jag inte kunde få en tid till min diab.ssk nu i feb när jag ändå ska till min dietist & det skulle dom nog kunna fixa så jag får ta ett Hba1c :o)

Tusen rosor är dom värda!!

Av Fia - 9 januari 2009 10:11

Kroppen kan lura en ibland..Vaknade nyss & trodde att jag hade en känning, kände mig darrig men tog ett bs för säkerthets skull, 13,1.. Låg på 7 i bs när jag la mig, fan vad det är jobbigt att få till en bra dos. Kanske får höja pyttelite på basaldosen på natten igen då.


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards