Alla inlägg den 14 januari 2009

Av Fia - 14 januari 2009 21:49

Lyckades ligga perfekt tills nu på kvällen, 15,8.. Men jag kunde inte motstå en bit kladdkaka och sen bakade en på jobbet scones..

Varför ska det vara så himla svårt att låta bli ibland?

När jag var liten åt jag inte godis på nåt år. Jag hade en deal med min farmor så jag fick en slant för varje vecka som jag inte åt nåt godis.

Jag behöver nog så nu med..så man har nåt att se fram emot :p

Av Fia - 14 januari 2009 13:20

Nu ska jag ligga bra resten av dagen! Ligger nu på 5,8 och ska äta lunch! Jag vill verkligen ligga bra! Ska verkligen försöka men det blir så jobbigt när man ska försöka ligga bra,jag tar extremt mycket bs då & går runt och känner om jag ev ligger högt eller lågt.. Får nog försöka slappna av lite. Alltså det är klart att jag kan ligga bra i bs men nu på sistone har det vart lite fram och tillbaka.

Ska förbi en kompis snart och ge henne massa flyttkartonger som hon ska låna och sen ska jag jobba. Får se om det är lugnt på jobbet eller om det blir stress som vanligt= högt bs :´(

Är lite nervös för morgondagen. Ska till min lungläkare då. Han vill ju sätta ut kortisonet och sätta in annan medicin.

Ha det gött!

Av Fia - 14 januari 2009 10:38

Inatt har jag sovit dåligt. Har vridit och vänt på mig.La mig på ett värde på 7,4 och tog då 1e för jag tänkte att bs kanske var på väg upp. Imorse vaknade jag på 15,8.

Det är ofta som jag sover dåligt när bs stiger under natten. Egentligen skulle jag väl ha tagit ett bs inatt men orkade inte. Men tänk om jag gjort det så kunde jag ha tagit lite extra insulin och sen somnat om gott kanske?

Idag har jag träningsvärk efter att vi spelade Wii igår! Det kanske tar bra att spela det :p


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards