Alla inlägg den 16 januari 2009

5,3

Av Fia - 16 januari 2009 20:07

Blev perfekt med 6e till middagen. Ligger på 5,3 nu!

Ska ta mig ett glas vin, en muffins och se på Let´s dance nu! 

Ha en bra fredagskväll!

Av Fia - 16 januari 2009 17:54

Tänkte dela med mig ett jättegott recept! Det är inte ofta jag gör så mycket mat, köper oftast halv/hel fabrikat. Tycker helt enkelt inte om att laga mat.. Men nu har jag precis gjort ett ryck och gjort en god grön curry gryta!

Ingredienser:

300g tofu/qurn bitar alt. kyckling för er köttätare..

1 påse Santa Maria Green curry Spice Mix

1 burk kokosmjölk

1 burk vattenkastanjer

1burk bambuskott

1 röd paparika

1 halv lime


Stek tofun, tillsätt Santa Marias Green curry. Tillsätt kokosmjölken, rör om. Ha i bambuskotten och vattenkastanjerna. Pressa i en halv lime. Låt alltsammans puttra ihop. Ha i den skurna paprikan sist. Låt den puttra ihop tills den blivit mjuk.

Serveras med tex ris.

Det tar inte mer än ca 20 min.

Bon appetit!


Till en sån här måltid tar jag 6e, kanske är för lite? Vi får se om ca 1,5timme.

Av Fia - 16 januari 2009 12:14

Om ni vill följa min blogg så kan ni premunera på den:

http://www.bloglovin.com/blogg/450671/jag-amp-min-diabetes

Av Fia - 16 januari 2009 09:23

Har vart en jobbig natt, många tankar om framtiden.

Imorse gick jag upp, tog bs 10,8, åt gröt och sen åkte jag till simhallen. Jag får simma gratis vissa dagar genom mitt jobb så jag åkte dit.

Skönt att tänka på nåt annat, simmade i 25 min, orkade inge mer men det var lagomt. Bara skönt att göra nåt annat, se andra människor och koppla av lite.

Sen låg bs på 4,2 så det blev en banan.Catta, jag har blivit banan frälst som dig :p


Ska snart åka och lämna tillbaka marsvinshanen jag lånat. Det är numera lugnt i flocken, honorna verkar ha accepterat varandra. Men kommer att sakna den lilla killen!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards