Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Fia - 11 januari 2009 19:26

Idag har bs inte vart så bra eller det är väl som vanligt..

Har jobbat idag, jag blir så stressad ibland på mitt jobb, både mitt bs och min andra sjukdom visar sig då genom hoppande bs,huvudvärk och feber :(

MIna bs värden idag:

Innan frukost: 10,0

Innan lunch: 4,6

Efter lunch: 17,0

Innan middag: 10.3

Efter middag: 2,3

Jag blir så trött på allt, varför kan man inte bara få känna sig frisk en jävla dag?


Av Fia - 11 januari 2009 09:13

Vill tipsa om en bra sida: www.blodsocker.se

Där kan man skriva in sina bs värden, vad man ätit, hur mycket insulin man tagit mm. Sen så blir det en tabell över ditt bs så man får en bra överblick hur man har legat. Den räknar också ut hur du har legat i snitt.

Man kan göra så att den blir synlig för andra så om du är i kontakt med tex din diabssk så kan hon gå in på din sida och kolla hur du har legat, smart va? Sen så behöver du ju inte ta med om du skriver ner dina värden i en dagbok utan bara logga in dig på datorn när du är hos hos din diabssk/läkare.

Personligen så skriver jag inte ner mina värden i någon dagbok och jag gör ett ryck lite då och då och för in dom på blodsocker.se



Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards