Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Fia - 1 januari 2009 13:54

Fattar ingenting.. Åt havregrynsgröt i fm, tog lika många enheter som vanligt..Ligger sen på 14,6, pumpen föreslår 3,05e så jag tar det. Nu efter ytterliggare en timme ligger jag på 13,1. Har ont i huvudet. Misstänker väl att det kan vara kortisonet som spökar för mig. Det slår ju ut insulinet men jag tycker jag har fått in rätt bra insulindoser till den mängden jag tar nu. Men min läkare har sagt att kortsionet kan göra så här fast man tror man fått in bra insulindoser. Man blir inte klok på allt ibland!! Alltså 14 i bs är inte ovanligt eller superhögt för mig men mår fan dåligt nu. Börjar jobba kl 15.

Ska äta lite rotfruktssoppa som jag gjort innan jag kilar till jobbet.

Av Fia - 1 januari 2009 10:41

Jag är jätte nöjd med min cozmo pump men skulle helst vilja ha en Paradigm Realtime. (Kolla in länken neranför inlägget) Då har man en extra sensor i kroppen som mäter av bs & pumpen larmar om bs är på väg ner eller upp! Det skulle ju vara guld värt att ha en sån!! Men mitt landsting har inte den upphandlad för sensorerna är jätte dyra! Det är så trist när allt ska handla om pengar!!

http://www.medtronic.de/SE/patient/diabetes/insulinpumpbehandling_prt.html

UFC

Av Fia - 1 januari 2009 10:13

God morgon på er!

Blå himmel, strålande sol & 7,8 i bs när man vaknar, kan det bli bättre?

Som sagt så var vi hemma igår vid 12 slaget. Skålade in det nya året med Stocmos osockradecider med smaken Melon/Sweetiesmak, den är jättesöt & god! Men bara 1,5g kolhydrat/1dl! Har likör 43 hemma också men kände inte för nån alkohol igår, var så trött efter jag hade jobbat så jag hade väl deckat efter en drink isf..

Kollade på Ultimate fighter championship på tv igår. Är helt beroende av det :p Skulle vilja börja tränna MMA! Men det lär nog dröja länge innan jag kan börja träna som jag gjorde förr, måste få tillbaka krafterna & bli frisk från Sarkoidosen först.

Om jag & gubben kommer iväg till USA i sommar så vill vi (eller mest jag då) åka en sväng till Las Vegas och se en riktig UFC match!! Skulle vilja se Michael Bisping isf!!! Han är min favorit i UFC!

Ha en god fortsättning på det nya året!


http://www.ufc.com/index.cfm?fa=tuf.home&tuf http://www.bisping.tv/

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards