Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Fia - 25 januari 2009 22:51

Nu ligger jag på 3,3!!! Åt för ca 1 timme sen fil & musli. Drack även ett glas Champis.

Ingen idé att äta något mera för då kommer jag väl att få en rekyl eller ligga jätte högt imorgon bitti.

Jag vill ha en ny bs mätare har jag kommit på. Jag är jätte nöjd med min Freestyle Lite men vill ändå ha en ny mätare.

http://www.abbott-diabetes.se/?id_site=1&id_category=17&id_item=20

Det kanske är så att jag vill ha en ny mobil egentligen men det är billigare att byta bs mätare istället,haha.

Jag var väldigt nyfiken på en EveryX3. http://www.everymed.se/index1.html

Så jag fick se den hos min diabssk men tyckte den såg sktiklumpig ut & det får bara plats 6 stickor i varje rulle så då måste man iaf ha med sig extra magasin med testelektroder + att den inte har någon belysning (vad jag vet).Nej den föll mig inte alls i smaken ;o)

Så skriv gärna vad ni har för bs mätare och vad som är bra med dem. Kul att jämföra olika mätare med varandra!


Av Fia - 25 januari 2009 21:22

Precis kommit hem från jobbet. Känning, min tredje känning idag :( Har jobbat 9 timmar.Det är rätt tufft. Känner mig totalt slut men får skylla mig själv som inte delat upp passet..men trodde jag skulle klara av att jobba så länge. Alltså jag klarade ju av passet men nu är jag helt färdig.

Sen så har jag inte skrivit upp mina värden på blodsocker.se sen iförrgår.. Det är så svårt att hinna skriva upp alla sina värden, vad man ätit mm när man tex har jobbat så länge. Men jag ska inte skylla ifrån mig, jag är lat när det gäller att skriva upp mina bs värden. Jag behöver nog få mig en rejäl utskällning  :p


Av Fia - 25 januari 2009 09:06

Inatt hittade vi en resa som vi bokade!! Så nu åker vi utomlands i februari! Ska bli så skönt att komma iväg! Men måste ringa min läkare imorgon och höra så han "godkänner" min resa eftersom FK måste ha in ett intyg från honom men det lär inte vara några problem.(tänk om han säger nej..ooops)

Annars har jag sovit siså där inatt men mitt bs ligger på 9 iaf. Är väl lite uppstressad över allt från resan till om läkare ska godkänna så jag har grubblat rätt mycket inatt mm.

Ska jobba idag så jag skriver mer senare ikväll.

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards