Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Fia - 15 januari 2009 23:28

Har grubblat över allt som läkaren sa. Glömde skriva att han nämde att man får nedsatt immunförsvar om man börjar äta cellgifterna. Hur jävla kul liv kommer jag att få??

Är verkligen trött på allting nu. Mitt bs har legat runt 13-15 hela dagen, har gett extra insulin men det har legat kvar på samma hela tiden. Först nyss fick ner det, en känning, 3,6. Så det är väl stressen och ångesten över allt som får mitt bs att vägrat gå ner..

Har pratat med flera vänner, de försöker få mig att se positivt att jag kanske kommer att må bättre men hur ska jag kunna må bättre när alla dessa biverkningar man kan få gnager i mitt huvud..De är så gulliga som orkar lyssna på mitt tjat om mina sjukdomar & medicineringar.

Har hakat upp mig på det där med att inte få skaffa barn på några år om jag ska äta den där medicinen. Visst det är ingen panik men man blir ju inte yngre direkt..

Fan vad jag mår piss nu :´(



Av Fia - 15 januari 2009 18:41

Vet inte vad jag ska börja skriva om..

Var till min lungläkare nu på fm. Mitt blodtryck var på 150/115!!!! Snacka om skithögt! Jag som alltid haft lågt blodtryck så det svartnade för ögonen när jag reste mig upp men sen jag fick en här lungsjukdomen så har jag haft lite halvhögt blodtryck pga kortisonet men idag tog det alla rekord! Så jag ska gå nästa vecka igen och ta ett nytt. Kanske var det högt pga stress inför läkarbesöket?

Iaf så fick jag lämna massa blodprover idag för de ska kolla upp allt från vita blodkroppar till kalk värden mm. Sen så vill min läkare sänka kortisondosen men sätta till ytterliggare en medicin..Kommer inte ihåg vad den heter men det är små doser cellgifter man tar i tablett form varje dag :´( Obs! Det är absolut inte samma styrka som cancer patienter får så det är ingen risk att jag tex skulle tappa hår osv. Men hur jävla kul är det om man ska behöva börja ta dessa? Vill inte men samtidigt så kanske jag kommer att må mycket bättre? Läkaren ville att jag & gubben ska diskutera detta först för det handlar även om de kommande åren om vi vill skaffa barn.  Jag får förmodligen äta detta i nåt/några år och då får jag absolut inte bli gravid + att man inte får bli gravid mellan 6månader till 1 år efteråt för cellgifterna finns kvar i kroppen.

Om jag börjar äta dessa tabletter så kommer jag att få gå var 14:de dag och lämna leverprover för den här medicinen kan påverka levern. Skulle den göra det så slutar man genast att ta den och levern ska då återgå till normala värden.

Jag och läkaren ska höras av i nästa vecka då prov svaren kommit + när jag vart och mätt blodtrycket igen så får vi se vad han sätter in för medicin eller vad han gör.

En riktig skit dag idag..


Av Fia - 15 januari 2009 08:15

Sovit super dåligt inatt :´( Usch vad jag avskyr att beöka lungmottagningen. Som jag skrev tidigare så finns det typ inget mer deprimerande ställe än där! Fast idag ska gubben min följa med mig, känns skönt att ha med honom som stöd! Är ovanligt nervös idag och har ont i magen men det är väl för att jag ska få veta min fortsatta behandling av lungsjukdomen idag.

Låg på 9,8 nu i bs så det var iaf helt ok tycker jag.Ska äta min havregrynsgröt med Önos lågkalorie lingonsylt till + mjölk, det står jag mig på bra ett par timmar.

Kram

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards