Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Intyg för min diabetes

Av Fia - 26 januari 2009 10:14

Måste leta reda på mitt intyg att jag har diabetes nu när jag ska åka utomlands.

Det är rätt så bra eller väldigt vikigt att ha ett sånt intyg med sig om man skulle bli stoppad på flygplatsen/tullen eftersom man har insulin, kanyler, insulinpennor mm med sig.

Jag blev själv stoppad på Paris flygplats en gång. Det var inte trevligt. De hade aldrig sett en insulinpump så de tillkallade extra personal som kom med nån slags "scanner" som de skulle kontrollera min pump flera ggr. Jag försökte förklara att jag har ett intyg med mig men eftersom fransmännen inte direkt "vill" prata engelska så var det rätt kört..Jag fick inte ens ta upp mitt intyg som jag hade i min handväska! Så ibland räcker det tyvärr inte med ett intyg. Det kändes rätt förnedrande när de tillkallade fler personer, totalt var de 4 pers som stod för att kontrollera mig! Helt sjukt! Trodde de att jag hade nån slags "bomb/farlig vätska"?Jag blev bara mer frustrerad och arg medans jag stod där!

Nu ska vi som tur är inte göra någon mellanlandning så jag hoppas verkligen att det inte blir några problem på flygplatsen här i Sverige iaf!

 
 
Ingen bild

catta

26 januari 2009 12:03

se till att läkarintyg mm är nyskrivna ej mer än 1 mån gamla skall de vara.
jätte viktigt!

var reser ni?

pöös

 
Ingen bild

Fia

26 januari 2009 13:02

Oops..då måste jag få tag på min diab.läkare/ssk så de kan skriva ett nytt intyg till mig! Tack för att du skrev det Catta! Vi ska åka till Kanarieöarna,känns lite "turistigt" för mig men behöver verkligen få komma bort till lite sol!
Kram

 
Ingen bild

catta

26 januari 2009 14:38

åå vad mysigt... vi kommer dra till egypten i maj istl, för tjhailand, äntlign bestämt oss...

braatt de ordnade sig med intyget. pöös

 
Johanna

Johanna

26 januari 2009 15:41

När jag testade pump för några år sen så hände samma sak mig då jag skulle till Irland med mellanlandning i London.Kvinnan lyfte upp hela tröjan på mig och kollade pumpen...ja kände mig urlöjlig, för halva flygplatsen stannande ju upp och tittade...Hon brydde sig inte ens om intyget...

http://www.novaj.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards