Direktlänk till inlägg 23 januari 2009

Skicka iväg mig..

Av Fia - 23 januari 2009 16:59

Nu på em har jag legat på 19,1. Ätit lite väl mycket onyttiga saker idag kanske :p

Känner att jag måste verkligen ta mig själv i kragen för att få bättre bs men hur? Det går några dagar och jag kan nästan ligga perfekt i bs men sen blir det gamla vanor igen. Känner nog då att min diabetes tar över mitt liv för mycket då jag ligger perfekt dvs jag tar bs för ofta, mäter maten, inte unnar mig något extra mm och hur roligt liv får man då? Vad är livskvalitet värd då?

Ska till min diabssk om 2v, får säga åt henne att skicka iväg mig på nån super duper diabetes skola eller något :p Tyvärr så kanske det är så här när man haft sin diabetes så länge så "orkar" man inte sköta sig perfekt mot dem som fått sin diabetes nyligen eller i vuxen ålder strävar efter det perfekta bs/Hba1c.

Jag vill också ligga bra i bs, det behöver inte var super perfekt för då tycker jag att oftast diabetesen har tagit över ens liv och då mår jag inte heller bra av att tänka på diabetes till 110% på dagarna, hur kul liv får man då? Man kan ju faktiskt bli påkörd imorgon och dö, är det då värt att dö med ett lågt/perfekt Hba1c eller att man kanske levt livet lite mera och då har ett kanske lite "högre" Hba1c?

Kommentera gärna hur ni tänker!



 
 
catta

catta

23 januari 2009 18:58

ja måste då sägsa a tt ja tänker typ på min diab hela tiden då ligger jag pressat i värderna där av mitt låga hba1c säkert, men vissa dagar orkar jag ej, då sticker de iväg i höjden!... så du har rätt. när man fokuserar 120 % då ligger de bra men man får då offra livet typ!

menja gör gärna de men ej varje dag!
pöös

http://www.pluttsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fia

23 januari 2009 19:27

Du vet Catta att du är min stora förebild va?;)
Skulle vilja ha din vilja & ork + dina fina bs värden!
Kramiz

 
FiA

FiA

23 januari 2009 20:54

På detta viset ska det väl inte behöva vara för att få ordning på sockret. Men samtidigt håller jag med. Jag har sett att det finns en ny pump som har en provtagare kopplad till sej. Den borde vara något? Jag ska kolla med min sköterska om den. Någon som provat den eller hört någon om den??

http://fiaz.bloggagratis

 
Ingen bild

Fia

23 januari 2009 21:19

Hej FiA! Den pumpen du tänker på är nog den jag skrev om i det här inlägget:
http://diabetesfia.bloggagratis.se/2009/01/01/1241233-paradigm-real-time/

 
catta

catta

23 januari 2009 22:31

ahhaha man kanske är diab störd som kollar sig så mycket, pöös

http://www.pluttsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards