Direktlänk till inlägg 9 januari 2009

Kombination

Av Fia - 9 januari 2009 15:51

Idag käkade vi på Subway. Tog en hel baguette, veggie delete eller vad den heter, den är iaf jättegod & nyckelhålsmärkt. Drack en Fanta B´good till.

Tog kombination på pumpen, 11e varav 70% direkt=7,70e och resterande 3,30e under 3,5 timmar. Har legat perfekt nu efteråt! 6,2!! Ibland lyckas man perfekt med sina gissningar av hur mycket insulin man ska ta!

Sen har jag impulsshoppat som bara den..inte bra..

Köpte ett par stövlar på rean, en tröja & ett par handskar. Men det var ju rea så då går det ju bra men man är ju ingen miljonär direkt..borde hålla i mina pengar bättre. Men skit samma, nu har jag nya snygga kläder!

Satt in en bild nu efteråt på stövlarna, detta är mina första stövlar med klack nånsin! Får se om jag kan gå i dem men iaffären kunde jag det och blev så facinerad av mig själv att jag kunde gå i dem så därför var jag ju tvungen att köpa dem:p De är inte i skinn/läder heller så jag blev skitglad eftersom jag inte stödjer kött/skinn industrin!


 
 
Ansa

Ansa

9 januari 2009 18:12

Kul när man lyckas så perfekt ;-)

Man ska ligga på ett HbA1c mellan 5,0-5,5 när man är gravid. Men enligt mig är 5,7 ett bra värde xD.. Va kul att du läste min blogg! :-D

http://annalisaochx.blogg.se

 
Ingen bild

Fia

9 januari 2009 19:02

Ok, för min läkare tycker att man inte ska försöka pressa sig för mycket för då blir man bara stressad så hon tycker det är helt ok att ha ett hba1c upp till ca 6. Men har ju läst att man ska helst ligga på nåt på 5 i hba1c.
Lycka till än en gång med graviditeten! :o)

 
Ingen bild

catta

9 januari 2009 20:23

detta med hba1c under gravven... man skall ligga som vanligt... ej över 5 typ. men ej för lågt heller. men hellre lägre då bebben blir mindre med...
ja hade ett på 4,3 o de var toppen bra sade dem...
sedan hade ja ett på 6,9 under första gravven de var tok för högt..

så de är så olika men sköt som vanligt typ... hur lätt är de?? de första 20 veckorna svänger bs så hemskt mycket går ej ens att förklara
haah

pöös

 
Ingen bild

Fia

9 januari 2009 21:04

Jag förstår att ju lägre desto bättre men samtidigt så håller jag med min läkare att pressa ner Hba1c kan få motsatt effekt att man blir stressad & då får högt bs av stressen istället.
Jag beundrar verkligen er som fött barn/är gravida & som har diabetes!! Ni gör ett sånt otroligt jobb!!

 
Ingen bild

catta

9 januari 2009 21:31

ja du de är en kamp med att vara gravid med diab..så svårt

men ja har fött två barn med högre hb1ac o lovar dig , de vill du inte vara med. tindra min mellerwsta höll på att dö. hon låg med resp o cpapp i 14 dagar när hon föddes för hon var förstor...

så där av att ja pressa mig så under denna o de hjälpa trista men kanske ej mig, då ögonf. kanske uppstod...

men läkarna tyckte att ja låg lite väl lågt... hahaha, men de ble som en kamp för en själv. ville ju inte uppleva helvetet igen

 
Ingen bild

Fia

9 januari 2009 21:40

Vill bara vara tydlig med att jag inte menar att man inte ska försöka ligga bra i Hba1c, självklart ska man göra så gott man kan + lite till för att få det bra under en graviditet!
Tack Catta att du skriver & delar med dig!
Kram

 
Ingen bild

catta

9 januari 2009 21:46

haha de är de vi är till för hahaha.
ja lär mig mycket av dig med tjejen

men tyvärr så kan ja diab bättre som gravid än som icke.. sorry men sant!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards