Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Så hög

Av Fia - 20 januari 2009 20:16

Sorry, kunde inte låta bli att skriva så i rubriken men jag ligger faktiskt på 23,9 i bs!

Iaf så fortsatte min dag rätt bra. Jag fick för mig att ta en promenad men hittade inte min mp3 nånstans så det vart jag lite sur över. Sen när jag började gå så började det att regn/snöa som bara den + att det blåste så jag promenerade i hela 15 min!haha..

Sen så blev jag hembjuden på middag hos mina svärföräldrar. Åt jättegod panerad fisk, potatis, sås och sallad.

När jag kommer hem så är jag skit grinig, allt min gubbe säger är fel, jag är på ett jävla humör.. Kanske dags för ett bs? Japp 23,9.. Undra hur många ggr det har blivit bråk pga att jag legat högt?

Så jag bytte hela infusionssettet för jag satt i ett nytt nu på em.

Jag tänkte om det blivit nå fel på slangen eller så. Men hittade inget fel nånstans. Satt i ett nytt iaf. Så det måste ha varit den panerade fisken! Jag tänkte faktiskt fråga vad den panerade fisken var gjord av men det känns så påträngande ibland att tjata om vad det är för ingredienser i mat hit och dit..

Tog 8e extra med min penna. Min pump föreslog 1,80e...lite väl lite men den räknar ju ut hur mycket insulin jag faktiskt har kvar i kroppen och för hur många timmar och det var ju bara för nån timme sen jag tog 10e till middagen. Så jag lär ju få en dunderkänning sen kanske?

Så jäkla törstig är jag än också!

Nån annan som känner igen sig i humöret när man ligger högt?


 
 
Ansa

Ansa

20 januari 2009 20:35

Absolut!
Man kan bli så arg för ingenting!
Jag brukar bli väldans grinig och klagig när jag är hög :P haha..
Usch för att folk måste stå ut med en när man är på det humöret!

Kram!

http://annalisaochx.blogg.se

 
Ingen bild

catta

20 januari 2009 21:11

säkert potatisen ja klarar ej potatis...

men du får ner de säkert.. pöös

 
Ingen bild

Fia

20 januari 2009 21:45

Catta, jag åt bara 1,5 potatis det klarar jag av. Har kollat lite recept på panerad fisk och det är både ströbröd och vetemjöl man panerar med ibland även skorpor så jag tror till 99% att det är boven i dramat!

 
Johanna

Johanna

21 januari 2009 08:25

Ja kan oxå bli väldigt arg och irriterad när jag ligger högt...lite jobbigt men men

http://www.novaj.blogg.se

 
Ingen bild

Lars

21 januari 2009 21:42

På mig blir det ibland som insulinet inte "biter" det kvittar nästan hur mycket man tar ... oavsett vad man äter det räcker att tänka på nått onyttigt så rusar BS. MEN om jag motionerar regelbundet & är i "farten" på jobbet så kan det hjälpa till att hålla ner BS även om jag äter helt fel ..men sen går det åt pipan i bland som du kanske Också känner till Ha det bra // lars

 
Ingen bild

Fia

21 januari 2009 23:30

Ja ibland är det som om insulinet inte tar på en alls! Hatar när det blir så för då slutar det ofta med en dunder känning för man tagit för mycket insulin, sen äter man, sen blir det högt, sen fortsätter det så..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards