Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Babblar på

Av Fia - 13 januari 2009 17:04

Idag bjöd jag min kompis på lunch. Hon har fyllt år & hon hade fest i helgen men jag jobbade då så jag kunde inte komma.

Så jag gjorde lunch här hemma; fullkornsris, lax, sås och kokta grönsaker. Det blev faktiskt jättegott & rätt nyttigt! Sen gick vi ut och promenerade men kände att jag började ligga lågt så vi gick till affären och köpte en banan och en Fanta b´good så klart ;)

En grej jag märkt är att när jag börjar ligga lågt så babblar jag på i 180 och självklara saker ska jag verkligen förklara i detaljer,haha. Min stackars kompis fick höra massa förklaringar om helt ointressanta saker idag,haha. Det är då jag kommer på mig själv att jag nog ligger lågt! Men som tur är så känner de mig och vet nog om mina knasigheter jag får för mig när jag ligger lågt. Gör ni massa konstigheter när ni ligger lågt?

Sen gick vi hem till mig igen och spelade Wii, bowling och tennis. Det är så kul!


 
 
Ingen bild

catta

13 januari 2009 19:28

gjorde ssom du sa. kolla in på bloggen!

pöös o hoppas du mår bra..
vad var din favo sak i handbolllen, min är underarms skott hahaha

 
Ansa

Ansa

14 januari 2009 10:35

Haha jaa du det finns många knäppa saker man gör när man är låg :-P..

Min pojkvän har fått stå ut om att jag ligger i sängen på kvällarna när jag börjar bli låg och babblar om all mat som jag tycker om :-P.. Det kan hända att jag ligger och berättar att jag är så himla sugen på att äta spaghetti eller macka med ost och marmelad eller sånna saker när jag börjar bli låg! När jag ligger själv kommer jag på mig själv med att exakt planera vad jag ska äta till frukost dagen efter :-P Då brukar det vara dags för mig att gå upp och äta frukost på kvällen ;-)

http://annalisaochx.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 17 december 2010 06:29

Hädanefter kan ni hitta mig på: http://insulinbella.wordpress.com/ Kände att jag ville göra en snyggare och roligare blogg + utan reklam! Men den nya är fortfarande inte klar i utseendet mm. Så jag håller på att ändrar fram och tillbaka med ...

Av Fia - 15 december 2010 15:08

Idag skulle vi ocg käka julbord med jobbet. Innan hade jag legat på 21 i mitt blodsocker och det hade bara gått ner till 18,9 då vi skulle iväg och käka. Ni som har diabetes vet hur "trevlig" man kan bli när man ligger högt..Jag blir jätte irrite...

Av Fia - 13 december 2010 17:48

Håller på att springer mellan tvättstugan fram & tillbaka. Känner att jag ligger lågt när jag kommit upp i lghten. Och jag tar en av gubbens redbull för att få upp blodsockret! Kors i taket! Man kan visst lära "gamla hundar att sitta" Jag har ju en...

Av Fia - 12 december 2010 09:17

I fredags åkte jag till min kompis och sov kvar där. Kollade idol finalen och drack lite glögg som jag hade tagit med. När jag var på bolaget senast så såg jag Tindras glögg utan tillsatt socker dvs endast 5g kolhydrater per 1 dl. Så jag köpte en...

Av Fia - 8 december 2010 14:57

Var till min lungläkare idag. Jag har eller är ju extremt trött än. Jag ska ju utredas mer om det är struma jag har. Men min lungläkare sa att det kan vara Sarkoidosen för den kan ge en extrem trötthet. Men han ska göra vidare utredningar med mig...

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards