Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Fia - 27 februari 2009 23:16

Finns inte många pass på en lördag :( Men har hittat ett spinningpass på 30 min imorgon! Vet att jag kommer att dö om jag går på det men man kan ju faktiskt göra helt i sin takt, lite sakta & försikigt men jag känner mig rätt så kör jag på 110% :p

Nu är jag verkligen sugen på att gå imorgon! Måste isf gå upp rätt tidigt och äta frukost, ställa ner basaldosen 2 timmar innan osv. Hoppas det finns platser kvar förresten så det inte är fullbokat..

God natt!


Av Fia - 27 februari 2009 22:45

Kom på att jag kanske ska ta mig iväg nånstans imorgon och träna?! Fick ju på flera olika träningsanläggningar att prova på ett träningspass!

Så nu sitter jag här och kollar på deras olika hemsidor om det finns nåt jag kanske skulle kunna gå på!

Vet att ett spinning pass pallrar jag absolut inte med, inget sånt ansträngande.

Alltså jag känner mig så ur form. Blir ansträngd av att bara gå i trappor typ! Då är det illa! Vill hitta tillbaka till gamla jag som tränade som en tok eller jag behöver ju inte träna som en galning men iaf nån gång i veckan! Varför ska det vara så svårt att komma igång igen? Jag vet väl lite varför, är orolig att jag ska kollapsa eller så pga. lungsjukdomen men det kommer jag ju med säkerhet inte att göra men jag är ju inte "helt frisk" sådom tankarna finns där. Men jag vet ju hur jävla bra jag mår efter ett träningspass + att mitt bs brukar bli mer stabilt + kan sänka mina basaldoser rätt rejält vid regelbunden träning.

Nu måste jag komma iväg på träning imorgon!! Peppning någon? Tack!

Av Fia - 27 februari 2009 21:29

Jag har försökt haft infusionssättet till pumpen på magen men det går bara inte. Eller det kliar, stramar, nej det går helt enkelt inte för mig att ha infusionssättet i magen. Sen så får jag även allergi av ha det där, får märke efter sättet som sitter kvar i säkert över 1 vecka på magen, inte så jäkla snyggt.

Någon mer som har samma problem?

Jag sätter annars infusionssättet på "sidofläsket" ovanför rumpan eller snett ovanför, där går det hur bra som helst.

Av Fia - 27 februari 2009 18:47

Nu har jag vart på både Wellnes Mässan och ansiktsbehandling!

Var kul att gå runt på Wellness mässan! Tog smakprover på bla bars, naturgodis mm. Jag gillar inte alls såna där bars men till slut så gick jag också och prov smakade på allt. Mitt bs steg till nåt på 16 där inne, tog extra insulin, fick sån huvudvärk efter ett tag, kollade igen 19,3. Hatar när bs fortsätter att höjas! Sen fick vi bla gratis halvkroppsmassage i en kvart, testade olika massage fåtöljer. Tog en massa såna här prova på gratis träning på massa olika ställen så nu behöver man inte köpa nåt träningskort på ett tag :p

Jag & min kompis tjatade överallt och frågade efter kolhydratsmängden i allt vi stoppade i oss typ. Vilka dryga diabetiker vi är! ;)

En tjej som hade nån musli som vi provade tyckte så synd om oss att vi hade diabetes och det låter som vi snart skulle vara döda typ nä men det kändes nästan som vi var dödsdömda av henne..Patetiskt när människor ska "försöka" tycka synd om en så där. Visst ibland hatar jag verkligen min diabetes och vill att folk ska förstå en men inte på det sättet hon gjorde idag. Hon kunde tyvärr inget om diabetes, fick bla säga åt henne att det var en väldigt skillnad på typ1 & typ2, att vi inte fått diabetesen pga. att vi ätit för mycket godis mm. Man blir lite frustrerad att folk inte kan nånting alls om diabetes när det är en sån vanlig folksjukdom som finns i Sverige.Men jag kan ju inte om alla sjukdomar heller så..

Sen har jag vart på en underbart härlig ansiktsmassage i 80 min! Så skönt att bli ompysslad! Fransfärgning ingick också så nu slipper jag använda mascara på ett tag!

Ska ta och laga middag nu.

Av Fia - 27 februari 2009 09:29

Igår kväll så åt jag 4 små kex med lite ost på. Tog några enheter till. Men vad vaknar jag på? Jo 23,2!!! Tycker det värdet var lite för högt mot hur jag kände mig så jag tog om, byte lancett och tog i samma hand och har då 19,7. Tycker det var en rätt stor skillnad faktiskt..

Ska snart iväg på Wellness mässan med en kompis som också har diabetes. Vi har inte setts på jätte,jätte länge så det ska bli skoj! Ha nån att tjata av sig på som förstår en om ens diabetes! Förra året så gick vi runt där på mässan och ifrågasatt en massa grejer som de gjorde reklam för bla dom här små äckliga "hund-hjärtan-cornflakes", tycker dom smakar vidrigt och inte blir mitt bs bättre för att jag testade att äta dem..Enligt dom som stod där på mässan så skulle ens Hba1c gå ner på grund av dessa & blablabla..Får se om dessa typer står på mässan i år också, stackars dom om vi hittar på dem i år igen. Falsk marknadsföring är vad det är :p (enligt mig då)

Ha det gott!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards