Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Fia - 4 februari 2009 18:41

Satt nu och skrev över alla mina värden, insulindoser mm på blodsocker.se

Vet ni vad jag ser då? Jo, jag tog inget insulin till frukosten imorse!! Har aldrig hänt! Inte vad jag minns iaf, tom när jag är ute och festar så kommer jag alltid ihåg att ta insulin! Hur fan kan jag har glömt det? Jag kanske tryckte in 3e men glömde att bekräfta pumpen att ge det? Jag är lite "chockad" över det här..

Av Fia - 4 februari 2009 16:53

Idag har det vart en riktig skitdag. Har haft personalmöte på jobbet. Jag låg på 17,2, var lite stressad osv. Men så börjar folk fråga vad det är med en och man försöker svara lite vänligt att ens blodsocker ligger rätt högt. -Varför gör det de frågar en & tjatar om det. Orkar inte förklara eftersom jag själv inte vet varför, antagligen kortisonet som spökar, har ingen annan förklaring..Låg bra till frukost och åt samma som vanligt.. Sen fick jag nästan panik över allt,bs har gått upp till 17,8, jag kände mig super stressad, känner mig yr och febrig. Samtidigt ska man vara social på jobbet. Sitter nu med en jäkla huvudvärk. Ska ta och lägga mig ett tag nu.


Av Fia - 4 februari 2009 09:11

Här är en sida man kan jämföra olika pumpar på, är dock på engelska.

http://www.diabetesnet.com/diabetes_technology/insulin_pump_models.php

Av Fia - 4 februari 2009 08:13

Vet ni vad jag kom på att jag gjorde igår kväll? Jag låg på typ 8,7 och då kollade jag med pumpen på korrigeringsbolus som föreslog 1,10e extra. Det har jag nog aldrig gjort förut. Alltså förut skulle jag aldrig ha tyckt att 8,7 är lite högt! Men nu är jag på väg mot ett lägre Hba1c! :o)

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards