Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Fia - 5 februari 2009 21:59

Nu pressar jag verkligen mig i blodsockret! Typ hela dagen har jag legat lågt dvs mellan 3-4, en gång uppe på 12 men som sagt resten lågt. För ett tag sen var jag nere på 2,4. Fick total kortslutning,började yra omkring här hemma, gubben gav upp att försöka föra ett samtal med mig för han vet att det inte är någon idé att prata med mig då :p

Så det blev te och två kanelbullar. Men ska ta lite insulin om ett tag så jag inte stiger för mycket av det.
Av Fia - 5 februari 2009 19:42

Hittade den här söta länken/berlock på tradera idag. Visst var den söt? Men jag använder nästan aldrig några armband eller halsband. När jag var liten så hade jag ett ingraverat berlock som det stod mitt namn på framsidan och på baksidan stod det att jag var diabetiker och mitt hemnr. Gjorde det hos en vanlig guldsmed. Inte för att jag tror att folk kanske skulle kolla på mitt halsband om jag låg medlvetslös men hade det som en säkerhet iaf. Sen hade jag ett rätt stort ID kort med fotografi, kontaktuppgifter på också när jag var liten och så stod det bla så här: "Om du hittar mig medvetslös/okontaktbar, se till att ge mig något sött om jag kan svälja"  Tycker det låter så dramatiskt men det är ju sant, det kunde/kan ju inträffa.


Av Fia - 5 februari 2009 17:01

Nyss kommit hem från skolan. Är jättretrött! Miss bs har legat rätt lågt hela dagen och jag blir alldeles matt av det. Sen ska man sitta koncentrerad i skolan också..sista timmen var jag så okoncentrerad så jag bad om ursäkt om jag verkade frånvarande..

Nu ska jag tappa upp ett bad och ta ett glas vin :o) Det förtjänar jag. Sen ska jag fortsätta packa till resan, byta i buren åt marsvinen och försöka göra lite mer på tentorna.


Av Fia - 5 februari 2009 08:47

Idag ska jag till apoteket för tredje gången på en vecka! Jäklar vad man springer där! När jag var där senast så kom jag på att jag måste ju beställa hem Apidra till min pump. Men det receptet hade också gått ut! Så det var till att få tag på nån på diab.mottagningen igen då. Så idag ska ja hämta ut insulinet. Hon på apoteket var så snälll och la undan Apidra åt mig fast receptet hade gått ut. Vad jag är snurrig med mina recept :p

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards