Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Fia - 19 februari 2009 20:12

Har skickat iväg gubben till pizzerian. Dricker en starköl också. Får se hur det går med bs av ölen & pizzan sen men jag brukar få till det ibland när jag tar kombination på pumpen.

Detta är så typiskt mig, så fort jag blir lite deppad så tar jag till mat, som nu pizza. Visst jag är hungrig men skulle kunna göra iordning nåt hemma men som nu vill jag bara ha nåt jävla onyttigt i mig, känns som jag inte bryr mig. Men det är inte ofta nu för tiden som jag gör så här iaf. Förut proppade jag ju i mig hur mycket mat/godis/chips mm när jag mådde dåligt.


Av Fia - 19 februari 2009 18:40

Fått hem ett brev från min lungläkare idag om hur jag ska börja med den nya medicinen Imurel. Nu vill jag inte ta den alls! Läste nyss på fass om biverkningar och risker! Så här står det bla på fass: Patienter som behandlas med immunosuppressiva medel kan löpa ökad risk att utveckla tumörer, särskilt hudcancer. Därför ska man försöka undvika att utsättas för stora mängder solljus under behandling med Imurel.

Hur jävla kul var det att läsa då??? Inget som han sagt till mig!!! Jag har ju förstått att jag ev. får nedsatt immunförsvar mm men inte nåt om någon ökad risk för tumörer!!! Sen måste jag lämna blodprover 1 gång i veckan till att börja med! Jag kommer fan att vara på sjukhus hela tiden känns det som!! Nej fan för den här jävla skit sjukdomen!! Varför kan det inte räcka med att man har diabetesen? Jag ska inte klaga, finns folk som har det tusen gånger värre än mig men nu känns livet piss!!

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19870508000226&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Av Fia - 19 februari 2009 07:24

Varför kan jag inte ligga bra nu för? Ska snart åka till skolan och ha eximination och ligger på 15,8. Hoppas jag får ner bs men bara jag inte får känning för det kan jag bara inte ha idag om man ska vara skärpt och stå och prata på inför klassen. Hatar att nojja mig över hur dagen ska bli pga av bs.

Innan jag åkte till Gran Canaria så låg jag ju så bra i bs i ca 1,5 vecka! Nu har jag bara legat högt eller berg & dalbana igen, suck..


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards