Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Fia - 17 februari 2009 21:15

Här är en bild på alternativa stickställen! Men observera att om man tar bs i tex armen så kan det vara en liten fördröjning. Läs mer här: http://www.abbottdiabetescare.com/adc_dotcom/url/content/en_US/20.10.5:5/general_content/General_Content_0000002.htm

Nu ligger jag på 5,1. Har haft en klasskompis här ikväll eftersom vi behövde rådfråga varandra om eximinationen vi har på torsdag. Så det har blivit ett antal koppar te och 2 kanelgifflar under kvällen & så bra bs efteråt :o)

Av Fia - 17 februari 2009 18:33

På em låg jag på 20,0 i bs! Hade bara ätit frukost innan så jag vet inte vad som fått det så högt.(antagligen kortisonet då vilket ska bli skönt att få minska ner på nu snart)

Känner mig lite si sådär med att orka ta tag i mitt bs för tillfället. Har grubblat mycket på att jag ska börja med ny medicin nu.

Är det flera som behöver peppas så kan vi stötta varandra!? Jag blir så glad av inlägg och brukar då rycka upp mig!

Har ni några bra tips på att skärpa till sig?

Skräck propaganda som amputerade ben, dålig syn mm biter inte på mig :p

Behöver få höra massa positiva grejer istället vad som är bra med att ligga bra i bs!


Av Fia - 17 februari 2009 11:19

Eftre lite mer än 2 timmars köande på ticnet så fick jag tag på 2 biljetter till Madonna! :o)

Så nu vet jag vad jag ska göra den 8/8 :p

Av Fia - 17 februari 2009 09:18

Pratade nyss igen med min lungläkare. Alla provsvar hade kommit & det såg bra ut så nu ska han fundera ut vilken dos med cellgifter och kortison som jag ska börja ta.. Så om några dagar får jag hem recept och ett brev hur jag ska ta dessa mediciner. Blev faktiskt lite skraj nu.. Cellgifter låter så hemskt men det är ju såna små doser jag ska ta så jag kommer kanske inte ens att märka av dem eller få några biverkningar. Men usch, jag är lite rädd iaf!

Det han påpekade var att jag måste lämna lever prov med jämna mellanrum för det var tyvärr vanligt att levern kunde ta stryk men isf avbryter de genst min behandling. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra! Varför kan jag inte bara få vara frisk?

Av Fia - 17 februari 2009 08:49

Har lagt in en nyfråga, svara gärna!

Ni som svarade JA på min förra fråga att ni hade hamnat i koma/medvetslös pga. er diabetes. Om ni vill berätta om det så får ni gärna göra det så lägger jag upp det här på min blogg. Jag är bara nyfiken på vad som hände isf, själv har jag ju skrivit om att jag fått halvsidesförlamning när jag var väldigt liten.

Av Fia - 17 februari 2009 08:46

Vaknade nyss på 12,3, kanske inte det värdet jag ville ha men men..

Nu vid kl 9 ska jag försöka få tag på 2 biljetter till mig & en kompis till Madonnas extra konsert på Ullevi i augusti. Dom lär väl gå åt super snabbt så håll tummarna att jag får tag på biljetter! Är inte världens största fan av henne men hon är jäkligt bra, gillar hennes äldre låtar mest och skulle vara så coolt att få se henne live!

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards