Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Fia - 3 februari 2009 21:39

Hittade dessa "okända" pumpar

http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=en&u=http://www.diabetesnet.com/diabetes_technology/insulinpumps_danadiabecare.php&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Ddana%2Binsulinpump%26hl%3Dsv%26sa%3DG

Tycker den var snygg!!(alltså den som är på bilden i min blogg) Men vet inte om den var så särskilt speciell annars. Om ni kollar på den sidan så finns det även andra pumpar, dock inga som är upphandlade i Sverige vad jag vet.
Av Fia - 3 februari 2009 21:04

Idag har jag hunnit gjort en massa grejer! Bla vart til verkstan med bilen. Just nu håller jag på med 100 saker samtidigt känns det som.. Packar inför resan,jag packar i kläder och skor och sen packar jag ur hälften och så håller det på..Är jättesvårt att veta vad man ska ta med för kläder dit. Sen så pratar jag  i telefon fram & tillbaka, skriver ut från blodsocker.se mm.

Jag ska ju till både min detist och min diab.ssk på fredag fm. Så jag har skrivit ut mina värden mm från blodsocker.se för några dagar. Sen har jag suttit med överstrykningspenna för att fråga massa grejer som jag inte förstår hur tex blodsockret kan ha reagerat si och så på viss mat mm. Det var väl duktigt av mig att vara så föreberedd :o)Tror iaf att min diabssk kommer att tyck att jag är duktig, jag skriver nästan aldrig upp annars och visar :p Kanske jag får en guldstjärna precis som när man var liten,haha..

Av Fia - 3 februari 2009 12:37

Var med du också och vinn gott te!

http://tefrossa.blogspot.com/2009/01/fira-alla-hjartans-dag-med-tefrossa.html

Kul att man hittar lite tävlingar när man går in på andras bloggar!

Av Fia - 3 februari 2009 08:35

Har tvingat upp mig tidigt för att sitta och skriva. Annars är det ju rätt menlöst om jag tagit ut komp idag och inte gör nåt.

Mitt bs låg på 5,5 nu, hur bra som helst! :o) Rätt fascinerande att det ligger så bra :p Känns så bra att vakna med ett sånt värde så allt känns fantastiskt(herregud vad positiv jag blivit,haha).

Köpte ett jättegott te igår med smak av vanlij och kokosflarn. Jag rekommenderar det! Det är inget koffein i det heller, så nyttigt så. Jag dricker ju inge kaffe heller, försöker undvika koffein i största mån.

Har vart beroende av red bull sugarfree,cola ligt, pepsi max mm. Ett riktigt helvete när man får abstinens av det! Men nu har jag säkert inte druckit nåt av det på ca 1,5 månad! Ni skulle se mig på jobbet förut, springandes runt med mina red bull som jag bara hällde i mig.. Inte så bra men folk dricker ju sitt kaffe..Dom blir ju lika knäppa dom med :p

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards