Alla inlägg den 23 februari 2009

2,6

Av Fia - 23 februari 2009 23:10

Nu tar jag för mycket insulin till allt istället + att jag ju har höjt basaldoserna..Låg nyss på 2,6 i bs. Har ätit en banan och en apelsin. Hoppas att det räcker!


Av Fia - 23 februari 2009 19:43

Här är mina värden för idag:

Innan frukost: 6,8

Innan lunch: 6,4

Efter lunch: 3,7

Eftermiddag: 5,9

Inte illa va? :-)


Idag tog jag blodprov på mina föräldrar. Min pappa är typ 2a men han tar inge medicin eller så. Så han är kostbehandlad men han äter det mesta. Det som var intressant var att kolla bs 1,5 timme efter lunchen eftersom både min mamma och pappa åt samma mat, fisk och potatismos. (Potatismos brukar ju bs stiga av väldigt,väldigt mycket.) Men min pappa hade 6,2 så det var ju ett toppenvärde för honom! Mamma hade 5,2 och jag vann med en känning på 3,7,haha.

Av Fia - 23 februari 2009 15:15

Pratade med min diab.ssk idag. Ska få låna hem en CGMS mätare. Hon skulle kontakta mig när den var ledig, det var en som skulle ha den före mig. Sen pratade vi om Paradigm Realtime igen. Sensorerna kostar 500:- styck, dessa kan man då ha i några dagar. Så de kostar verkligen mycket pengar om man skulle vara tvungen att betala för dem själv. Kan förstå att de inte skriver ut dom till vem som helst utan bara till sepcial fall som tex spädbarn med diabetes eller andra unika fall som verkligen inte kan reglera sitt bs. Men visst skulle det vara toppen att få ha dessa sensorer lite då och då iaf!

Sen så pratade jag med min lungläkare. Jag ska fortsätta ta samma kortison dos som innan men meningen är att jag ska minska den snart när vi fått in rätt dos av Imurel. Så imorgon så tar jag väl min första tablett av cellgifterna :´( Han sa att det alltid finns risker med alla mediciner alltså biverkningar men att jag tar en medeldos så jag kommer ju inte att ta en sån hög dos iaf..Men det känns verkligen inge bra att börja den nya medicineringen även om jag måste ge den en chans.

Av Fia - 23 februari 2009 10:18

Vaknade nyss på 6,8 i bs!! Något positiv på länge iaf! :o) (fast ska jag erkänna så vaknade jag vid 4-tiden inatt och låg högt så jag tog extra insulin)

Så nu hoppas jag att jag ligger bra resten av dagen. Mitt mål för dagen är att inte ligga över 12 i bs iaf!

Mina föräldrar ska åka hem idag så vi ska åka in till stan och äta lunch innan.

Har ringt och anmält mig till en pump träff som mitt diab.team ska annordna, så alla med cozmo pump ska få träffas med diab.ssk och en från företaget. Får se om det blir av, skulle vara skoj att träffa andra med pump! Så kan man utbyta erfarenheter och tipsa varandra!


Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards