Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Fia - 20 februari 2009 13:13

Imorse fick jag en tid till hudmottagningen för jag har fått små eksem som kliar som bara den i hårbotten. Fick så förut med. Så nu har jag fått en antibiotika kur på 10 dagar igen. Dessa uppkommer pga min Sarkoidos & även kortisonet kan vara en bov sa dom. Sen gick jag ner till Lungmottagningen och lämnade prover. Fick prata med en jättegullig ssk där som tog proverna, jag berättade om min rädsla för att börja ta den nya medicinen och hon skulle be min lungläkare ringa upp mig för hon tyckte inte att jag skulle gå runt och ha massa frågor och vara orolig. Sen så har han inte skrivit vilken mängd kortison jag ska ta tillsammans med den nya så jag tänker inte börja med det än. Sen så skrev den ssk en remiss till min vårdcentral att jag ska gå dit och ta prover 1 gång i veckan istället för att åka över hela stan där jag går på Lungmottagningen. Så det var ju jättebra! Mycket,mycket närmare!

Sen hade jag tid till min gyn.läkare (nu blir det personligt nädå..) Men iaf så vill dom ju att jag ska ha nåt preventivmedel om jag börjar med cellgifter så jag inte råkar bli gravid vilket inte skulle vara bra eftersom cellgiterna skadar fostret isf. Jag kan inte ta p-piller eller andra med hormoner i för då kan min Sarkoidos bli sämre. Finns kvinnor som ätit p-piller och fått skov då. Så det blev en kopparspiral. Jag ville helst inte ha en sån men vad ska man göra? Bli nunna? ;)

Men fy fan säger jag bara vad i helvete ont det gjorde!! Har fortfarande skit ont så jag fick utskrivet lite starkare smärtstillande.

Rolig dag jag haft va?

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards