Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Fia - 6 februari 2009 20:03

Ja nu har jag suttit på ett jäkla tråkigt tåg i många timmar. Men jag fördrev tiden med massa desperate housewifes avsnitt :o)

Inatt vid 2 tiden åker vi till Arlanda, sen blir det flyget till Gran Canaria!!!

Det ska bli så skönt! Det första jag ska köpa ärnog sån där god öl som mina svärföräldrar köpte med sig från Kanaroeöarna för nån vecka sen, ni vet dom som det bara var 0,9% alkohol i (dom råkade köpa lättöl med sig..) men jag ska nog köpa starköl. Fast dom lättölen var supergoda & krävde en hel del insulin :p


Ha det så gött i kalla Sverige ;)




Av Fia - 6 februari 2009 11:59

Ska försöka skriva ner lite fort om mitt besök hos dietisten & diabssk.

Jag hade ju dragit ut från blodsocker.se mina värden och allt annat. Så jag visade dem för min dietist & så snackade vi lite kring hur viss mat kan påverka bs, ja det vanliga. Men hon var nöjd över att jag har börjat äta mer hemmagjord mat, gröt till frukost och att jag äter lite mer regelbundet.

Sen var jag till diabssk. Mitt Hba1c var 6,1 så det hade gått ner med 0,1..Men det är ju bara de senaste ca 1,5-2v som jag verkligen har pressat bs så om jag fortsätter så kommer det att synas på nästa Hba1c :o) Min diabssk tyckte det verkligen såg bra ut med mina värden på sista tiden! Hon verkade rätt fascinerad iaf!

I Sverige så finns det bara ca en handfull människor som har senosrerna utskrivna till Paradigm Real time och då är det verkligen personer som har stort behov av dem. Känner att jag inte tillhör dem så jag nöjer mig med att ta mitt bs som vanligt..

Fick ett nytt klipps till min pump, ett genomskinligt som jag kan ha i jeansfickorna, är så lätt att pumpen åker ur fickan när man tex sitter på toaletten. Sen fick jag ett nytt fodral till min bs mätare. Valde ett gult så jag ser fodralt lättare i min svarta handväska. Ibland får jag leta ihjäl mig efter det svarta fodralet!

Sen babblade vi på om allt möjligt!

Nu ska jag snart till centralen!

Ha det gott!


Av Fia - 6 februari 2009 08:22

Så nu är man uppe igen efter 4 timmars sömn..Känner mig inte så pigg, skulle helst vilja ligga kvar i sängen. Men ska snart ta mig till sjukhuset och först träffa min dietist och sen diab.ssk Tänkte ta vagnen dit men jag kommer bli så stressad när jag ska hem för jag ska med tåget sen så det får bli bilen.

Mitt förra hba1c var 6,2 i december. Jag hoppas verkligen att det har gått ner! Är det på 5,9 så är jag super nöjd! Men det är ju bara i princip den sista veckan jag har legat jättebra!Så tänk om det har gått upp :(

Håll tummarna för mig!

Av Fia - 6 februari 2009 02:57

Nu MÅSTE jag verkligen sova!

God natt!

Av Fia - 6 februari 2009 01:28

La mig för ett tag sen men ger upp nu. Kan inte sova alls. Är för många grejer nu som jag ska göra.

Så nu ska jag fortsätta på en av tentorna för jag låg nu och grubblade en massa på dom och kom på lite grejer jag kan skriva till, så det är väl lika bra att göra det. Men om 6 timmar ska jag gå upp, kommer bli en jobbig dag imorgon om jag inte kan somna snart..

Presentation

Omröstning

Vad är du mest rädd att få för komplikation? OBS! Man behöver inte få någon komplikation alls av sin diabetes!Är bara nyfiken!
 Nedsatt syn/förlora synen
 Amputera
 Njurförändringar
 Hjärt&kärl förändringar
 Annat

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Klocka


Ovido - Quiz & Flashcards